Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (4)
Nog nooit verteld
Toonaangevende professionals over (hun) ontwikkeling
2025 || Hardcover || Marinka Kuijpers e.a. || Kloosterhof Neer BV || met inkijkexemplaar
Nog nooit verteld!
Jezelf blijven ontwikkelen is essentieel om bij te dragen aan de veranderende samenleving en te zorgen voor je eigen welzijn. Voor de meeste mensen is dat geen lineair pad, maar een proces van onderzoeken, focussen, vallen, bijstellen en weer opstaan en doorgaan. De 14 professionals die in dit boek aan het woord komen, weten dat uit eigen ervaring. Allen hebben ze bijgedragen aan de professionalisering van het vakgebied leren en (loopbaan)ontwikkeling. Aan het einde van hun...
morgen verzonden
Toetsing & Examinering
Juridische & Onderwijskundige Grondslagen
2025 || Hardcover || Henk van Berkel || Kloosterhof Neer BV
In de complexe wereld van het onderwijs spelen toetsen en examens een cruciale rol bij het vaststellen van de kennis en vaardigheden van studenten en examenkandidaten. Maar hoe zorg je ervoor dat deze processen eerlijk, juridisch correct én onderwijskundig verantwoord zijn?
Het boek biedt inzicht in de geschiedenis en evolutie van het toetsen, met verwijzingen naar belangrijke theorieën en onderzoeken. Van toetsmatrijzen tot beoordelingsmodellen, en van het vermijden van willekeur tot het ...
De stille kracht van twijfel
Je kracht vinden in je gevoel een bedrieger te zijn
2025 || Hardcover || Marjo Crombach || Kloosterhof Neer BV
morgen verzonden
Leren stimuleren
Een handreiking voor adviseurs
2025 || Hardcover || Fer van den Boomen || Kloosterhof Neer BV || met inkijkexemplaar
Als adviseur wil je goed werk leveren. Je wilt niet alleen vraagstukken van klanten oplossen, maar er ook voor zorgen dat een klant iets van je begeleiding opsteekt: niet alleen ‘vis’ verkopen, maar klanten ook zelf ‘leren vissen’. Alleen valt het in de praktijk niet mee om dat streven ook waar te maken.
Adviseren is een complexe activiteit. Zeker als het gaat om vraagstukken die niet op te lossen zijn met ‘meer van hetzelfde’. Het vraagt heel wat van klanten om hun bestaande man...