Resultaten (6)
Digitale nieuwsbrieven
2019 || Paperback || Kristof D'hanens || Politeia
Een digitale nieuwsbrief is onmisbaar in je communicatiestrategie om een duurzame band met je doelpubliek op te bouwen. Maar hoe zorg je ervoor dat je mailtjes gelezen worden? Aan de hand van een heleboel praktische tips, goede voorbeelden en getuigenissen inspireert Kristof D’hanens je in dit boek om van je digitale nieuwsbrief een succesverhaal te maken.
Laat ons zeggen dat het (de) shit wordt
2020 || Paperback || Bart Derison || Politeia
Veel communicatieprofessionals worstelen met projecten die iedereen belangrijk vindt, maar waar niemand last van wil ondervinden. Dat zijn de wegen, windmolens en dijken in de achtertuinen van het dichtbevolkte Vlaanderen en Nederland. Hoe communiceer je met de steeds lastigere burger? Ondertussen moet je samenwerken met aannemers, een politiek bestuurder wordt onrustig en iedereen in je organisatie heeft een idee over communicatie. Hoe ga je daar als communicatieprofessional op een positieve...
Crisiscommunicatie
2025 || Paperback || Bert Brugghemans || Politeia
Dit boek maakt deel uit van de Communicatiereeks in samenwerking met Kortom. Als je je abonneert op de Kortom-reeks, ontvang je ook automatisch de volgende boeken die in deze communicatiereeks verschijnen. Vragen over de reeks of over je abonnement? Mail naar info@politeia.be.
In 2017 kwam er eindelijk zowel op het Europese als op het Belgische niveau specifieke wetgeving voor concessies van diensten en werken. In deze publicatie ontsluiten Prof. Dr. Steven Van Garsse en andere specialisten...
Effectief gedrag veranderen met het 7E-model: sociale marketing, meer dan een folder en een bussticker
sociale marketing: meer dan een folder en een bussticker
2019 || Paperback || Fran Bambust || Politeia
Ondanks talrijke sensibiliserings- en communicatiecampagnes blijven mensen steeds weer het ‘foute’ gedrag stellen. Want tussen weten en doen gaapt een kloof van verleidingen en gewoontes. Dankzij het handige praktijkboek ‘Effectief gedrag veranderen met het 7E-model’ leert u precies hoe u dit probleem kan aanpakken. Na elk hoofdstuk vindt u een handige checklist voor toepassing in de praktijk. Met een doordacht beleid gebaseerd op nudging en keuzeoptimalisatie en gerichte communicatie...
Communicatie als bindkracht
2025 || Paperback || Eric Goubin || Politeia
Deze publicatie richt zich tot beleids- en communicatiemensen die actief zijn bij de overheid en socialprofitsector. Zij goochelen dagelijks met stukjes inkomende en uitgaande informatie, online en offline. Dat doen ze via hun eigen kanalen, op sociale media en in de pers. In crisistijden is dat des te spannender. Want het is druk druk druk.
Ad hoc 'dingen doen' in communicatie gaat meestal alle kanten op en raakt dus nergens. Zetten we wel in op communicatie die er echt toe doet: communica...
Webcare
communicatie
2019 || Paperback || Lie Lauwers || Politeia
Of je als organisatie online kanalen hebt of niet, maakt niet uit. Je wordt sowieso online besproken en beoordeeld. Je kan dus maar beter online aanwezig zijn en dat oordeel proberen te beïnvloeden. Een goede webcare draagt dan ook in hoge mate bij aan het imago van je organisatie. En niet enkel aan het imago: ook de kwaliteit van je werking en je producten of diensten gaat erop vooruit als je aan de slag gaat met de feedback die je krijgt via interactie met je doelgroep. Laat je niet intimi...