Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (3)
Beter leren door groepsdynamiek
Van multi-intensief naar groepsdynamisch onderwijs
2019 || Paperback || Willem Mennen e.a. || pica onderwijsmanagement || met inkijkexemplaar
Groepsdynamisch onderwijs (GDO) is een integrale, duurzame aanpak om kindwaardig en kwalitatief goed onderwijs te realiseren. GDO biedt een gedegen kader om onderwijsontwikkelingen als bijvoorbeeld passend onderwijs en Opbrengstgericht Werken tot een succes te maken.
Hoewel binnen GDO onderwijs op maat en zelfsturing van kinderen belangrijk zijn, zijn beide sterk verbonden met groepscohesie en sociaal leren. Groepsdynamisch onderwijs brengt de groep als leer-kracht tot ontwikkeling. De leerkr...
Leidinggeven aan onderwijsinnovatie met ict
Sturen op beweging
2019 || Paperback || Marijke Kral e.a. || pica onderwijsmanagement
Ict-ontwikkelingen gaan razendsnel. Hoe zorg je dat je onderwijsorganisatie meebeweegt? Hoe kom je vooruit? Waarop koers je? Hoe ziet het onderwijs er dan uit? Hoe ver wil je als team gaan? Wat vraagt het van leerlingen, leraren en de organisatie? Dit is een gezamenlijke zoektocht zonder pasklare antwoorden, waarin de leidinggevende van grote betekenis is, omdat deze een sleutelrol speelt bij het creëren van een lerende cultuur op school.
Ict kan alleen succesvol worden geïntegreerd als de ...
De professionele leergemeenschap in het onderwijs / Druk 3
2019 || Paperback || Myriam Lieskamp || pica onderwijsmanagement || met inkijkexemplaar
Onderwijs bereidt kinderen voor op een werkzaam leven in de toekomst. Maar hoe deze toekomst eruit zal zien, is moeilijk te voorspellen. Beroepen verdwijnen, nieuwe beroepen ontstaan. Het is daarom belangrijk dat je een leerling leert hoe hij moet leren. Met name het ontwikkelen van een leven-lang-lerenattitude is een must in onze 21e eeuw.
In (inter)nationaal onderzoek wordt de professionele leergemeenschap steeds vaker beschreven als een kansrijke manier voor de professionele ontwikkeling v...