Zoekfilters
Resultaten (4)
Van kerndoel tot referentieniveau / druk 1
2013 || Paperback || Marielle van der Stap || SWP
In Van kerndoel tot referentieniveau wordt het onderwijsaanbod belicht vanuit de nieuwe ontwikkelingen in het onderwijs namelijk referentieniveaus, kaders en arrangementen. Uitgangspunt bij deze ontwikkelingen is het data-gestuurd opbrengstgericht werken waarmee besturen en scholen data, zoals informatie uit het leerlingvolgsysteem, benutten om sturing te geven aan de kwaliteit van hun onderwijs. Instrumenten daarvoor zijn een ontwikkelingsperspectiefplan (OPP), kerndoelen en referentieniveau...
Elke dag een emmertje vol
van positieve aandacht word je gelukkig
2013 || Paperback || Monique Baard || Uitgeverij Pica
Deze leuke, positieve, fraai geïllustreerde uitgave staat vol met ideeën en oefeningen die het geven van positieve aandacht bevorderen. Het is mooi om te zien hoe belonend het voor kinderen is als ze dagelijks anderen positieve aandacht geven, bijvoorbeeld door anderen te helpen of complimenten te geven, of zonder oordeel te luisteren.
Het emmertje wordt als metafoor gebruikt om het effect van onze daden en woorden op het welzijn en geluk van anderen en van onszelf te begrijpen. De speelse i...
Virtuele Ontwikkeling van de Jeugd / druk 2
2013 || Paperback || M.F. Delfos || SWP
De jeugd groeit op in een nieuwe, fascinerende wereld. Het virtuele milieu bestaat uit tv, mobieltjes, computer, internet, gaming, IPods en wat de toekomst nog meer te bieden heeft. Het is voor kinderen niet een instrument maar een leefwereld, waar ze recht hebben om zich vrijuit te ontplooien. Daarvoor is nodig dat ze ook daar opgevoed worden, zoals overal elders.Wat zijn de specifieke dingen waar we rekening mee moeten houden bij de ontwikkeling van kinderen in deze nieuwe leefwereld? Het g...
HOE BRENG IK MIJN KIND STRUCTUUR BIJ (POD) / druk 1
Een gids voor ouders, leerkrachten en hulpverleners
2013 || Paperback || Lannoo
?Het boek dat ouders en hun kinderen leert gelukkiger, rustiger en gestructureerder te leven. Steeds meer kinderen hebben moeite om hun leven te organiseren: hun kamer is een puinhoop, ze kunnen zich niet concentreren en vergeten honderd en een dingen. Ook bij ons, volwassenen, leidt dit tot stress over lunchpakketjes, gymkleren die eigenlijk gisteren al in de was moesten, gesjees naar muziekschool en clubjes. Zijn we zelf wel zo georganiseerd bezig? Dit boek helpt je om samen met je kind de ...