Zoekfilters

Geen verdere filters gevonden

Resultaten (3)

45,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 42,75
+
Bestel

Van fonemisch bewustzijn naar beginnend leren lezen en spellen in 100 lessen

Draag op effectieve wijze bij aan een goede leesstart van jonge kinderen

2025 || Paperback || Marita Eskes e.a. || Uitgeverij Pica

MUST-HAVE IN GROEP 1, 2 EN 3 VAN DE BASISSCHOOL: GESCRIPTE LESSEN ZONDER POESPAS

Dit boek is geschreven voor iedere leraar (in opleiding), ouder of ondersteuner die een bijdrage wil leveren aan het leren lezen van kinderen, zowel op school als thuis. Alle kinderen hebben recht op goed leesonderwijs. Hierdoor ontwikkelen ze hun leesvaardigheid, en dat is onmisbaar om te kunnen participeren in de huidige maatschappij. In 100 unieke lessen met een duidelijk, uitgewerkt script leer je kinderen le...

25,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Expliciete Directe Instructie in het voortgezet onderwijs

Tips en technieken voor een goede les

2023 || Paperback || Marcel Schmeier || Uitgeverij Pica

EDI is een manier van lesgeven waarbij jij als docent centraal staat. Elke les heeft een duidelijk lesdoel en je geeft kraakheldere instructie. Doordat leerlingen moeten schrijven, overleggen en nadenken over de vragen die je stelt, worden jouw lessen in hoge mate actief en responsief. Door het gebruik van wisbordjes en willekeurige beurten krijg je scherp zicht op het leren van de leerlingen en kun je jouw lessen optimaal afstemmen op hun leerproces.

EDI biedt jou een helder lesmodel van les...

17,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 16,63
+
Bestel

Bordwerk en aantekeningen

Slow teaching in de 21e eeuw

2020 || Paperback || Marcel Schmeier || Uitgeverij Pica || met inkijkexemplaar

Instructie wint aan kracht als je hierbij op het bord schrijft. Het maakt niet uit of dit nu een krijtbord, een whiteboard of een smartboard is. Via het bord deel je kennis met de leerlingen door middel van teksten, plaatjes, animaties en video’s.

Maar hoe gebruik je het bord optimaal? In dit boek pleit de auteur voor ‘slow teaching’ waarbij bordwerk zorgvuldig wordt opgebouwd en geordend, leerlingen aantekeningen maken en de leerstof stapsgewijs en grondig wordt onderwezen én geleerd.

...