Zoekfilters
Resultaten (3)
maandag verzonden
FLEXIBELE LEERWEGEN (POD)
Inspiratiegids voor basisonderwijs en secundair onderwijs
2021 || Paperback || Machteld Vandecandelaere e.a. || Lannoo || met inkijkexemplaar
Wat verstaan we onder flexibele leerwegen?
Waarom heeft ons onderwijs nood aan meer flexibiliteit?
Wat zijn de randvoorwaarden en struikelblokken? Dit boek brengt het verhaal van acht basisscholen en acht secundaire scholen die ervoor kiezen hun onderwijs toe te spitsen op de noden van iedere leerling. Deze scholen organiseren elk op hun manier, binnen het wettelijk kader, flexibiliteit in wat, hoe, wanneer, waar of met wie er geleerd wordt, zonder het gemeenschappelijk curriculum uit het oog...
maandag verzonden
Flexibele leerwegen voor meertalige nieuwkomers
in het basis- en secundair onderwijs
2024 || Paperback || Machteld Vandecandelaere || Lannoo || met inkijkexemplaar
Waarom heeft het onderwijs nood aan meer flexibiliteit voor nieuwkomers? Wat is de regelgeving voor het organiseren van aangepaste leertrajecten? Hoe richt je onderwijs in op maat van meertalige nieuwkomers? Het aantal anderstaligen in het Vlaamse onderwijs blijft stijgen. Ze brengen een grote diversiteit aan schoolloopbanen, onderwijservaring en voorkennis met zich mee. Maar in vergelijking met hun Nederlandstalige klasgenoten, moeten zij doorgaans op verschillende leergebieden heel wat bij...
Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs - derde, grondig herziene editie / Druk 3
Basisinzichten voor leraren nu en in de toekomst
2025 || Paperback || Ides Nicaise e.a. || Universitaire Pers Leuven
Als complex en gelaagd fenomeen raakt onderwijs direct of indirect een brede waaier van maatschappelijke actoren: leerlingen, leraren, directies, ouders, beleidsmakers en de samenleving in zijn geheel. Onderwijs is bijgevolg van grote maatschappelijke betekenis en verdient daarom grondige reflectie en begrip.
Deze uitgave doet recht aan de complexiteit van onderwijs en verheldert zonder te simplificeren. Het biedt wetenschappelijke denkkaders en standpunten op verschillende onderwijsniveaus: ...