Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (2)
morgen verzonden
Theory of mind
Vanuit jezelf naar de ander
2022 || Paperback || Anke van der Meijde e.a. || Acco
Door verminderd ‘incidenteel leren’ missen dove en slechthorende kinderen sociale leermomenten, die bijdragen aan de ontwikkeling van een Theory of Mind. Dat maakt het voor hen moeilijker om zich te verplaatsen in gevoelens, gedachten en intenties van de ander. Een vertraging in Theory of Mind-vaardigheden is van invloed op de sociaalemotionele ontwikkeling van kinderen.
In de leeftijd waarop zij naar de basisschool gaan, wordt hier toenemend een beroep op gedaan. Denk aan het aangaan en...
morgen verzonden
Theory of Mind
From yourself to the other
2025 || Paperback || Anke van der Meijde e.a. || ACCO Uitgeverij b.v.
Due to reduced ‘incidental learning’, children who are deaf or hard of hearing miss out on social learning opportunities that contribute to the development of a Theory of Mind (ToM). This can make it more difficult for them to empathise with the feelings, thoughts, and intentions of others. A delay in Theory of Mind skills affects children's social-emotional development. These skills become especially important when children enter primary school, where they are expected to form friendship...