Zoekfilters
Resultaten (3)
maandag verzonden
Effectief communiceren in de tandartspraktijk
Tips en casuïstiek
2021 || Paperback || Albert Smith || AccreDidact
Professioneel communiceren is een voorwaarde voor het ontstaan van een goede tandarts-patiëntrelatie. Het is aangetoond dat een goede tandarts-patiëntrelatie de mondgezondheid van de patiënt bevordert. Professioneel communiceren kan moeilijk zijn. Zelfs ervaren tandartsen blijken soms moeite te hebben met bepaalde gesprekssituaties. In deze nascholing worden aan de hand van casuïstiek tips gegeven om lastige gesprekken met succes te kunnen voeren. Achtereenvolgens wordt
aandacht besteed a...
maandag verzonden
Effectief communiceren in de mondzorgpraktijk
Tips en casuistiek
2021 || Paperback || Albert Smith || AccreDidact
Professioneel communiceren is een voorwaarde voor het ontstaan van een goede relatie tussen een behandelaar en zijn patiënt. Het is aangetoond dat een goede relatie tussen een mondzorgverlener en een patiënt de mondgezondheid van de patiënt bevordert. Professioneel communiceren kan moeilijk zijn. Zelfs ervaren mondhygiënisten blijken soms moeite te hebben met bepaalde gesprekssituaties. In deze nascholing worden aan de hand van casuïstiek tips gegeven om lastige gesprekken met succes te ...
maandag verzonden
Gedragsverandering in de mondzorgpraktijk
Tips en casuistiek
2022 || Paperback || Albert Smith || AccreDidact
De belangrijkste tandheelkundige aandoeningen (cariës, gingivitis, parodontitis, excessieve
gebitsslijtage) zijn feitelijk gedragsziekten. Gedrag wordt aangeleerd en kan daarom worden
aangepast als dat vanwege de (mond)gezondheid raadzaam is. In deze nascholingsmodule
wordt aandacht geschonken aan het ontstaan van gedrag en aan de factoren die daarbij een
rol spelen. Er worden theoretische modellen, voorlichtings- en gesprekstechnieken gepresenteerd
waarmee mondzorgverleners het gedrag van h...