Zoekfilters

Uitgever
Acco (2)
Verschijningsjaar
2017 (2)

Onderwijs en opvoeding (3)

23,05
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
met 5% korting 21,90
+
Bestel

Leerbereidheid van leerlingen aanwakkeren. Principes die motiveren, inspireren en werken

principes die motiveren inspireren en werken

2017 || Paperback || Jan Vanhoof e.a. || Acco

De bereidheid van leerlingen om te leren is al decennia lang de focus van veel en gedegen onderzoek. De aanpak van onderzoekers heeft echter niet altijd bijgedragen tot de transfer van deze inzichten naar de onderwijspraktijk. Die kloof wordt in dit boek gedicht. Het geeft een overzicht van wat er over leerbereidheid geweten is en vertaalt dit in concrete tips voor onder meer leerkrachten, leerlingbegeleiders en schoolleiders. Een verdieping in het boek maakt de lezer vertrouwd met verschille...

38,90
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
+
Bestel

Doeltreffend schoolbeleid - Praktijkboek beleidsvoerend vermogen in scholen

praktijkboek beleidsvoerend vermogen in scholen

2017 || Paperback || Jan Vanhoof e.a. || Acco

Scholen krijgen steeds meer autonomie om vorm te geven aan hun beleid. Positief is dat daardoor rekening kan worden gehouden met de lokale context. Tegelijk stelt dit de school ook wel voor uitdagingen en wordt er een beroep gedaan op het beleidsvoerend vermogen van de scholen. Doeltreffend schoolbeleid is een herwerking en tegelijk update van het eerder uitgegeven Pei/ijlen naar succesvol schoolbeleid. Het boek biedt een houvast aan alle personeelsleden van scholen en schoolgemeenschappen en...

30,00
Vandaag besteld,
dinsdag verzonden
met 5% korting 28,50
+
Bestel

Evaluatiepraktijk op school

10 pijlers voor een kwaliteitsvolle leerlingenevaluatie

2020 || Paperback || Kathleen Harre e.a. || Politeia

Leerlingen op een kwaliteitsvolle manier evalueren is een permanent aandachtspunt in de klaspraktijk van leerkrachten en in het beleid van scholen. Daarom heeft het GO! aan studenten in de onderwijs- en opleidingswetenschappen (UAntwerpen) de opdracht gegeven om een ‘gids voor kwaliteitsvolle leerlingenevaluatie’ te ontwikkelen.

Dit interdisciplinair project is uitgegroeid tot een richtinggevende en inspirerende leidraad voor de evaluatiepraktijk van leraren, die wij via deze publicatie o...