Zoekfilters

Uitgever
Brave New Books (2)

Beeldende kunst (4)

15,42
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Vrijheid en Openbaarheden

Kunst, kennis, research

Paperback || Gert Wijlage || DeFKa Research || met inkijkexemplaar

De auteur gaat uit van de stelling dat kunst bijdraagt aan kennisvorming door middel van een eigen epistemologie met een eclectische onderzoekspraktijk. Daarbij treedt hij in dialoog met cultuurtheoretische concepten rond Vrijheid en Openbaarheid. Als voorbeeld gaat hij in op het werk van kunstenaars en filosofen, waarvan het werk het kernthema van de overdracht van kennis en ervaringen als continue onderzoeksproces verduidelijken.

29,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

DeFKa Research SC 2022/05

Decoratie, Ambacht & Design

2022 || Paperback || Gert Wijlage || Brave New Books

DeFKa Research is in 2020 gestart met een nieuw magazine als opvolger van het podiummodel dat eerder vorm heeft gekregen op diverse locaties en in diverse disciplines. Het magazine behoudt de ruimtelijke pretentie door een mengeling van beeld, tekst, incidentele performances en lezingen. Uitgangspunt is de collectie die DeFKa sinds 1994 heeft verworven en bestaat uit tekeningen, schilderijen, kleine sculpturen alsmede literatuur, films en ‘souvenirs’. Dit vijfde nummer van het DeFKa Resea...

13,88
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Kunst, kennis, humor

Paperback || Gert Wijlage || De Nieuwe Boekhandel

Kunst, kennis, humor - is een samenvatting en uitwerking van mijn boek 'Vrijheid en Openbaarheden' (2016) aan de hand van drie onderwerpen: openbaarheid, research en filosofie. Nu met meer aandacht voor humor als onderzoeksmethode en presentatievorm. Dit essay wordt verder aangevuld met een kritiek op de idee van het universele dat in (westerse) kunst, wetenschap en religie een voorname rol speelt.

36,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

DeFKa Research SC 2021/03

HUMOR, IRONIE & PARODIE

Paperback || Gert Wijlage || Brave New Books || met inkijkexemplaar

DeFKa Research SC is een magazine als opvolger van het fysieke presentatiemodel. Het magazine behoudt de ruimtelijke pretentie door een mengeling van beeld, tekst, performances en lezingen. Het thema van nr. 3 is Humor, Ironie e) en parodistische gebeurdimensie die zich tegen het thema aanschuurt en het particuliere in de begripsvorming: het zoeken naar het verschil tussen de subjectieve en objectieve content van humoristische, ironische (ironiserende) en parodistische gebeurdimensie die zich...