Bedrijfskunde algemeen (10)
De laatste domino
Waarom implementatie het verschil maakt
2025 || Hardcover || Ignace Van Doorselaere || Pelckmans uitgevers
Goed doen, goed ontmoeten
Goede doelen in onze samenleving. Betekenis, waardecreatie, merkverhalen, positionering, vertrouwen en zo meer.
2025 || Hardcover || Jan Lantink || Brave New Books || met inkijkexemplaar
Goed doen, goed ontmoeten.
Als je goed doet voor anderen, ga je goedheid ontvangen.
Een eeuwenoude uitdrukking die wortels heeft in de alledaagse ervaring en morele lessen van het leven.
In dit boek geef ik inspirerende merkverhalen, praktische modellen en voorbeelden, die je aan het denken zetten en je kunnen ondersteunen bij het werken aan jouw merk.
Merken als Noabers
2025 || Hardcover || Jan Lantink || Brave New Books || met inkijkexemplaar
In dit boek vertel ik verhalen over merken, die hun waarde ontlenen aan de streek waar ze vandaan komen. Waar hun wortels liggen. Merken die aanvoelen als noabers en vreugde en blijheid brengen.
Ik speur vooral naar merken, die de streek zijn ontstegen, internationaal hun fans hebben.
Merken van producten, van bedrijven en van mensen: sporters, artiesten en kunstenaars. die hun én onze reputatie vestigen buiten onze landsgrenzen.
maandag verzonden
maandag verzonden
Onvergelijkbaar
Schrap onderscheidend. Word onvergelijkbaar, van positionering tot performance.
2025 || Hardcover || Marieke Pijler || Premium Business B.V.
maandag verzonden
Leidinggeven met de tao
7 oosterse wijsheden voor natuurlijk leiderschap
2025 || Hardcover || Yuan Sun || Haystack, Uitgeverij
Je wilt inspirerend en verbindend leidinggeven, maar ook daadkrachtig en succesvol zijn. Hoe krijg je dat voor elkaar?
Ontdek hoe de wijsheden van de tao je helpen om een authentieke leider te worden. Het taoïsme omvat eeuwenoude manieren van denken en handelen die de idealen van modern leiderschap samenbrengen, versimpelen en verdiepen. Invloed uitoefenen zonder dwang, mensen inspireren met vertrouwen: door de filosofie in dit boek te omarmen, wordt het allemaal mogelijk.
Gebaseerd op eeuweno...
Dromen over een betere wereld
Over startups, innovatie, ondernemerschap, marketing, merken, positionering en zo meer.
2025 || Hardcover || Jan Lantink || Brave New Books || met inkijkexemplaar
Jan Lantink heeft veel geschreven over de kunst van het positioneren van een sterk merk. Dit boek is ontstaan door nieuwsgierigheid. Waarom denken startuppers, dat hun droom zeker uitkomt? Dat ze snel een merk kunnen worden zoals Apple. Rijk worden en weten, dat ze gemak, plezier, blijheid, status en zo meer bij hun gebruikers brengen. Dat ze de wereld kunnen verbeteren?
maandag verzonden
Van bakvorm naar business
10 inzichten voor startende ondernemers
2025 || Hardcover || Monique Vanhumskercken || Lannoo Campus
In Van bakvorm naar business deelt Monique Vanhumskercken haar persoonlijke verhaal over de oprichting van een ambachtelijke bakkerij die binnen vijf jaar uitgroeide tot een bloeiende onderneming.
Ze biedt een openhartige kijk op de kronkelige weg van het ondernemerschap, met zowel hoogte- als dieptepunten. De lezer krijgt 10 waardevolle inzichten en praktijkgerichte handvatten om valkuilen te vermijden, zelfverzekerder beslissingen te nemen, en het plezier in ondernemen te vergroten. Een ins...
vandaag verzonden
Suriname in de Ogen van een Vishnuïst
Een Spirituele Blik op Land, Volk en Vooruitzicht
2025 || Hardcover || Lancar Ida-Bagus || Bookmundo || met inkijkexemplaar
Suriname in de ogen van een Vishnuïst is een spiritueel en kritisch werk dat Suriname beschouwt door de lens van de Vishnuh-leer. Het boek stelt dat ware vooruitgang niet ontstaat uit geloof, macht of hebzucht, maar uit waarheid, dienstbaarheid en harmonie met de natuur. Religieus Suriname wordt gepresenteerd als een leerling die zijn koloniale meesters overtreft in onderwerping, dogma en zelfverloochening. Thema’s als oliewinning, houtkap, armoede, leiderschap en ecologische uitputting wo...
Schetsen naar de geest van de tijd.
Ruim een halve eeuw maatschappelijke thema's en reclame
2025 || Hardcover || Jan Lantink || Brave New Books || met inkijkexemplaar
Als reclameman heb ik met veel plezier gewerkt aan dit boek over ruim een halve eeuw reclame voor maatschappelijke thema’s.
Ik neem je mee in verhalen van toen en nu. Met veel voorbeelden. Met veel context uit wetenschappelijke studies en berichtgeving in de media.
Dit is de aangepaste tweede editie. Nieuwe vondsten in de archieven en de verbijsterende en soms schokkende actualiteit vragen erom.