Zoekfilters

Uitgever
Boom (2)

Resultaten (6)

25,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 24,23
+
Bestel

De professional en de manager in dialoog / druk 1

zelfbewust samenwerken in zorg en hulpverlening

Hardcover || Mark Vervuurt || Boom

In zorg en hulpverlening is de laatste decennia een spanningsveld ontstaan tussen het onvoorspelbare karakter van het mensenwerk en de nadruk op ‘planning en control’. Mark Vervuurt laat zien dat de professional en de manager deze spanning kunnen opheffen door hun krachten te bundelen. In dialoog laat je je als professional of manager niet meevoeren door de schijnbare tegenstelling tussen het inhoudelijke en het organisatorische perspectief. Door de dialoog komen de perspectieven van cliën...

48,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 46,50
+
Bestel

Strategie-safari / Druk 2

uw complete gids door de jungle van strategisch management

2009 || Hardcover || H. Mintzberg e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar

Strategie is het meest prestigieuze maar ook het meest verwarrende element van organisatiekunde. In deze herziene uitgave van Strategy Safari banen de auteurs een pad door de ondoordringbare wildernis van strategie.

Dit provocatieve, jargonvrije en overzichtelijke boek beschrijft en evalueert tien belangrijke denkscholen in strategisch management. Het bespreekt strategie op een revolutionaire wijze, blijft het conventionele uitdagen en een meer avontuurlijke stijl van strategisch denken promoten.

Strategie safari is een onmisbaar werk over strategievormi...

20,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 19,94
+
Bestel

Hondenbrokken

ofwel, waar worden klanten echt gelukkig van?

2009 || Hardcover || Jos Burgers || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar

Klantgerichtheid, zowel extern als intern, is voor veel organisaties de sleutel tot succes. De vraag is alleen waar te beginnen als je je organisatie nog klantgerichter wilt maken. Het antwoord ligt voor de hand: bij de medewerkers. Want de klantgerichtheid van een organisatie is niets meer of minder dan de optelsom van de klantgerichtheid van alle medewerkers. In de spannende en humoristische roman Hondenbrokken gaat Tim, eigenaar van een dierenspeciaalzaak, op zoek naar wat klantgerichtheid...

71,95
Levertijd: 5 werkdagen
+
Bestel

Lean Six Sigma Secrets for the CIO

2009 || Hardcover || William Bentley || Taylor & Francis || ook als eBook

Going beyond the usual how-to guide, Lean Six Sigma Secrets for the CIO supplies proven tips and valuable case studies that illustrate how to combine Six Sigma rigorous quality principles with Lean methods for uncovering and eliminating waste in IT processes. Using these methods, the text explains how to take an approach that is all about improving IT performance, productivity, and security much as it is about cutting costs. Savvy IT veterans describe how to use Lean Six Sigma with IT governa...

44,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 42,28
+
Bestel

Sturing en ruimte

een nieuw managementconcept gebaseerd op de filosofie van de paradox

2016 || Hardcover || L. van de Vorst e.a. || Boom

Als manager wordt van u soms inspirerend leiderschap gevraagd, dan weer moet u een faciliterende coach zijn. Zo balanceert u tussen twee uitersten. Dat komt omdat er in Nederland twee organisatieconcepten zijn die elkaar nauwelijks lijken te vinden: de sturingsfilosofie die gelooft in efficiency, doelmatig handelen en sturen op cijfers en feiten en daarnaast de ruimtelijke filosofie die gelooft in talenten, ontwikkeling en evolutionair leren. Volgens de auteurs van Sturing en ruimte sluiten d...

17,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Resultaatgericht werken, managen en organiseren

2009 || Hardcover || W. Kweekel || SWP, Uitgeverij B.V.

Er is op het ogenblik heel veel belangstelling voor resultaatgericht werken en als je managers vraagt waarom dat zo is, noemen ze zeer diverse, relevante elementen:

# De resultaten vallen tegen, er moet iets gebeuren.

# De concurrentie neemt steeds meer toe.

# Het wordt van steeds groter belang dat alle medewerkers zelfstandiger opereren en meer verantwoordelijkheden nemen.

# Er zijn minder managers en managementlagen, terwijl er wel resultaat moet worden geboekt.

In Resultaatgericht werken, manag...