Resultaten (11)

26,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Opvoedproblemen nader verklaard / druk 1

Paperback || Alice van der Pas || SWP

Hoe komen ouders in de problemen? Het antwoord zit verborgen achter een gordijn van fabels over kinderen, ouders en opvoeding. In dit boek wordt het gordijn opzij geschoven en krijgt de lezer de feiten voorgelegd. Hieruit blijkt dat een kind grootbrengen niet alleen interessanter is dan wat men er doorgaans overleest, maar vooral minder voorspelbaar en minder controleerbaar.

Hoe komt het bijvoorbeeld dat de ene ouder níet in de problemen komt en de andere wel, terwijl ze allebei even goed o...

26,90
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

De invloed van het werkgeheugen op het leren

handelingsgerichte adviezen voor het basisonderwijs

2019 || Paperback || Susan Gathercole e.a. || SWP

Deze toegankelijke gids stelt basisschoolleerkrachten, speciaal onderwijsleerkrachten, onderwijsassistenten, logopedisten, remedial teachers, orthopedagogen in staat te begrijpen hoe het werkgeheugen functioneert en hoe het in leersituaties ondersteund kan worden. De auteurs hebben door onderzoek aangetoond dat een zwak werkgeheugen leidt tot leerproblemen bij bijvoorbeeld kernvakken als taal en rekenen. De capaciteit van het werkgeheugen is doorslaggevend voor het leveren van goeie leerprest...

19,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Omgaan met pesten / druk 1

Paperback || Margo Henderson || SWP

Wat is pesten eigenlijk? Wanneer wordt plagen of ruzie pesten? Wie is die pester en hoe komt hij aan die rol? Welke rol spelen de meelopers? Margo Henderson, sinds 2007 werkzaam als trainer 'Omgaan met pesten', gaat in op die verschillende rollen , de oorzaken en gevolgen van pesten. Ook gaat zij in op wat je kunt doen bij constatering van pestgedrag en hoe pesten te voorkomen is. Pesten komt veel voor en kent dus veel slachtoffers. Uit onderzoek blijkt dat tussen de 10 en 15% van de basissch...

26,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Hoera! ik heb ADHD

meer dan 100 tips voor een effectief leven met ADHD

Paperback || Frank van Strijen || SWP

Gefeliciteerd meneer! U hebt ADHD...' Breed glimlachend schudt de psychiater mij de hand en hij begint mij prachtige verhalen te vertellen over de vele voordelen van ADHD. Met grote ogen zit ik de beste man aan te kijken. Als hij op een gegeven moment stilvalt, neem ik schoorvoetend het woord: 'ADHD? Dat is toch een ziekte?', spreek ik zacht ... De psychiater barst in lachen uit. 'Meneer, u moet niet alles geloven wat ze u vertellen', en hij geeft mij wat namen en adressen van mensen die me k...

47,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Positive Behaviour Support in het voortgezet onderwijs

2014 || Paperback || Ellie Young e.a. || SWP

Dit boek is een handleiding voor teams in het voortgezet onderwijs die denken aan de invoering van of bezig zijn met het implementeren van de aanpak van schoolwide positive behavior support (SWPBS).

Het tegemoetkomen aan de gedragsmatige en emotionele behoeften van jongeren in het voortgezet onderwijs krijgt vaak weinig aandacht vanwege de nadruk op het voorbereiden van de leerlingen op vervolgopleidingen en de frequente toetsing. Onderzoek toont al lang aan, dat aandacht voor die emotionele ...

18,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Stotteren doe je niet alleen / druk 1

2013 || Paperback || Carla van Wensen e.a. || SWP

Elke persoon die stottert, weet dat zijn stotteren niet altijd aanwezig is en dat je vaak ook vloeiend spreekt. Hoe kan dit? In dit boek wordt uitgelegd wat stotteren nu precies is en vind je praktische tips, oefeningen en opdrachten om anders met je stotteren om te kunnen gaan.

Daarnaast wordt door stotterende jongeren zelf verteld hoe verschillende factoren van invloed kunnen zijn op je spreken: wat je denkt, voelt, je fysieke gesteldheid, de mensen om je heen en de situatie waarin je zit. ...

129,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Samen sterker terug op pad STOP 4-7 / druk 1

een vroege interventie voor jonge kinderen met gedragsproblemen

2013 || Paperback || Wim de Mey e.a. || SWP

Jonge kinderen (4 tot 7 jaar) die meer dan andere kinderen liegen, vechten, driftbuien vertonen, ongehoorzaam en opstandig zijn, baren hun ouders en leerkrachten heel wat zorgen. Ze vormen de grootste groep van aangemelde kinderen in de hulpverlening. Het vernieuwde STOP4-7-programma is enerzijds een kant-en-klaar pakket, gebaseerd op wetenschappelijke inzichten in verband met de ontwikkeling van gedragsproblemen én gebruikmakend van de meest recente onderzoeken op het vlak van effectieve in...

36,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Praktijken van normatieve professionalisering

2013 || Paperback || Hans van Ewijk e.a. || SWP

Normatieve vragen en morele uitdagingen spelen een steeds grotere rol in professionele organisaties en in het praktische handelen van professionals, maar ook in het publieke debat. Dit boek biedt een dieper begrip van deze vragen en geeft wegen aan om daar in de praktijk creatief en moreel verantwoord mee om te gaan.

De theorie en de praktijk van normatieve professionalisering zoals die de afgelopen twintig jaar aan de Universiteit voor Humanistiek is ontwikkeld, zijn daarbij richtinggevend. ...

28,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

In het sprookjesbos

Paperback || Suzanne Wardenaar || SWP

Suzanne Wardenaar verzamelde bekende sprookjes zoals Assepoester, Drie kleine biggetjes, Duimelijntje, Holle bolle Gijs en bedacht er natuuractiviteiten bij voor kinderen van 4 tot 7 jaar. De activiteiten zijn gericht op zintuigelijke beleving, het stimuleren van sociale vaardigheden en het ontwikkelen van creativiteit. Natuurbeleving en milieubewustzijn vormen de groene draden in het sprookjesbos. Ook in een stedelijke omgeving is het Sprookjesbos een middel om kinderen in contact te brengen...

27,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Van kerndoel tot referentieniveau / druk 1

Paperback || Marielle van der Stap || SWP

In Van kerndoel tot referentieniveau wordt het onderwijsaanbod belicht vanuit de nieuwe ontwikkelingen in het onderwijs namelijk referentieniveaus, kaders en arrangementen. Uitgangspunt bij deze ontwikkelingen is het data-gestuurd opbrengstgericht werken waarmee besturen en scholen data, zoals informatie uit het leerlingvolgsysteem, benutten om sturing te geven aan de kwaliteit van hun onderwijs. Instrumenten daarvoor zijn een ontwikkelingsperspectiefplan (OPP), kerndoelen en referentieniveau...