Zoekfilters

Auteur
Dolf Janson (2)
NUR
Basisschool (5)

Resultaten (6)

32,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

De lessen van Day a Week School

Over het onderwijs aan cognitief getalenteerde kinderen

2020 || Paperback || Jaap Verouden e.a. || Maak je eigen onderwijsboek || met inkijkexemplaar

Dit inspiratie- en doeboek is geschreven ter ere van het tienjarig bestaan van het onderwijsconcept Day a Week School (DWS). Eén dag per week krijgen leerlingen op bijna tweehonderd DWS-scholen les van speciaal opgeleide leerkrachten. In kleine groepen met leerlingen die allemaal extra uitdaging nodig hebben ligt het accent niet op hun leerprestaties, maar veel meer op het proces van leren, denken, samenwerken en het vergroten van het zelfbewustzijn en zelfvertrouwen. Bij DWS gaat het niet o...

24,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Een IKC dat staat als een huis!

Hoe bouw je een duurzaam integraal kindcentrum?

2020 || Paperback || Mark Van der Pol e.a. || Maak je eigen onderwijsboek || met inkijkexemplaar

De meest vergaande vorm van samenwerking tussen scholen, kinderopvang en eventuele andere instellingen is een integraal kindcentrum of IKC. Een IKC voldoet aan een aantal criteria die haar onderscheiden van andere samenwerkingsvormen. Zo is een IKC de hele dag open, biedt het centrum onderwijs, opvoeding, ontspanning en ontwikkeling, en zorgt het voor een doorgaande pedagogische leerlijn door integratie van onderwijs en opvang.

In dit boek vergelijken de auteurs een IKC met het bouwen van ee...

24,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Werken in een kleuterwereld - Deel 2

Reflecteren op je handelen als kleuterleerkracht

2021 || Paperback || Bianca Antonissen || Maak je eigen onderwijsboek || met inkijkexemplaar

In 'Werken in een kleuterwereld' bundelt Bianca Antonissen haar nieuwsbrieven tot een boek. Haar doel? Kleuterleerkrachten aan het denken zetten. En dat is gelukt. Zo schrijft juf Annelieke over Deel 1: ‘Nu ik het boek uit heb… ben ik dan nu klaar en tevreden? Tevreden met wat ik tot nu toe heb gedaan, zeker, maar klaar? Nee, echt nog lang niet!’

Want als kleuterleerkracht blijf je reflecteren op je handelen. Je blijft leren en je ontwikkelen. Daarom schrijft Bianca nog steeds elke wee...

11,99
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

MinnenTaAlent

Uniek taalgebruik door grappige uitspraken, historische missers en nieuwe (spreek)woorden

Paperback || Bert Van Minnen || Maak je eigen onderwijsboek || met inkijkexemplaar

Dit boek gaat over hoe taalgebruik kan leiden tot grappige versprekingen, tot historische missers en tot nieuwe (spreek)woorden. Het gaat over het 'talent' voor taal om dit te doen. 'Taaltalent' van mijn eigen kinderen, van ex-leerlingen van mij en van een aantal volwassenen uit mijn leven. Vandaar ook de titel: MinnenTaAlent.

In dit boek staan iets minder dan 200 voorbeelden van dit talent. Ze zijn gerangschikt in drie hoofdstukken. In het eerste hoofdstuk staan uitspraken van mijn kinderen...

27,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Op speurtocht door onze grammatica

Hoe maak je grammatica voor kinderen functioneel en betekenisvol?

Paperback || Dolf Janson || Maak je eigen onderwijsboek || met inkijkexemplaar

De grammatica van onze taal is een rijke en uitdagende bron voor zinvolle taalactiviteiten. Veel kinderen, en vaak ook hun leraren, hebben dat tot nu toe niet zo ervaren. Grammatica associëren ze dan met ontleden. Het nut daarvan is dan vooral gekoppeld aan de toetsen waarin die kennis wordt teruggevraagd. Dat is een gemiste kans, want die grammatica is niet alleen veel rijker, maar ook heel zinvol voor de ontwikkeling van taalvaardigheid.

Het gaat bij taalonderwijs om het stimuleren van ple...

25,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Op zoek naar betekenissen via letters en klanken

aanpak van de start met betekenisvol en gedifferentieerd leesonderwijs

2020 || Paperback || Dolf Janson || Maak je eigen onderwijsboek

Leren lezen is in deze aanpak vanaf het begin gericht op betekenis toekennen aan (gedrukte) woorden. Dat is immers de reden dat je iets leest, zodra je dat kunt. Dit perspectief geeft kinderen die gaan leren lezen de motivatie om zich daarvoor in te spannen. Tegelijk blijft het daardoor verbonden met hun mondelinge taalgebruik en kennis van woorden en hun betekenissen en effecten. Door die verbondenheid met andere taalvaardigheden loont samenwerken de moeite, doordat ze elkaar zo kunnen aanvu...