Zoekfilters

Verschijningsjaar
2015 (2)
2017 (2)

Resultaten (6)

27,05
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 25,70
+
Bestel

Zie me niet Zelfverwondend gedrag thuis en op school

omgaan met zelfverwondend gedrag thuis en op school

2017 || Paperback || Imke Baetens e.a. || Acco

Op zelfverwonding rust een zwaar taboe. Ouders en jongeren die ermee geconfronteerd worden, staan er vaak alleen voor. Zij vinden weinig gehoor in hun omgeving. In de hulpverlening worden zij weleens van het kastje naar de muur gestuurd. Zij nemen hun toevlucht tot websites over zelfverwonding, maar die zijn vaak geschreven door ervaringsdeskundigen, waardoor het advies minder wetenschappelijk onderbouwd is. Dit boek sluit aan bij de grote nood aan degelijke informatie bij ouders en jongeren,...

48,55
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Diagnostiek bij kinderen, jongeren en gezinnen - Deel IV: Specifieke klachten onder de loep

2020 || Paperback || Guy Bosmans e.a. || Acco

Goede hulpverlening aan kinderen, jongeren en gezinnen start met een goed diagnostisch onderzoek volgens de principes van de empirische cyclus. Voor het werken met kinderen, jongeren en gezinnen zijn er verschillende kwaliteitsvolle diagnostische modellen beschreven, zoals bijvoorbeeld het handelingsgerichte diagnostische model van Pameijer en van Beukering of het model van de diagnostische cyclus zoals beschreven door de Bruyn, Ruijssenaars, Pameijer en van Aarle.

Dit handboek vertrekt vanuit...

25,55
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Diagnostiek bij kinderen, jongeren en gezinnen Deel II: Ontwikkeling in Context

2015 || Paperback || Guy Bosmans e.a. || Acco

Goede hulpverlening aan kinderen, jongeren en gezinnen start met een goed diagnostisch onderzoek volgens de principes van de empirische cyclus. Voor het werken met kinderen, jongeren en gezinnen zijn er verschillende kwaliteitsvolle diagnostische modellen beschreven, zoals bijvoorbeeld het handelingsgerichte diagnostische model van Pameijer en van Beukering of het model van de diagnostische cyclus zoals beschreven door de Bruyn, Ruijssenaars, Pameijer en van Aarle.

Ons handboek vertrekt vanuit...

32,30
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Diagnostiek bij kinderen, jongeren en gezinnen

2014 || Paperback || Guy Bosmans e.a. || Acco

Goede hulpverlening aan kinderen,jongeren en gezinnen start met een goed diagnostisch onderzoek volgens de principes van de empirische cyclus. Ons handboek vertrekt vanuit de bestaande kwaliteitsvolle diagnostische modellen om de clinicus concrete, state-of-the-art handvatten te bieden om het diagnostisch handelen inhoudelijk te sturen. In een reeks van vier boeken willen wij hulpverleners informeren over het diagnostisch proces en over recente inzichten in de (ontwikkeling van) psychopatholo...

32,30
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 30,69
+
Bestel

Diagnostiek bij kinderen, jongeren en gezinnen

2015 || Paperback || Guy Bosmans e.a. || Acco

Goede hulpverlening aan kinderen, jongeren en gezinnen start met een goed diagnostisch onderzoek volgens de principes van de empirische cyclus. Voor het werken met kinderen, jongeren en gezinnen zijn er verschillende kwaliteitsvolle diagnostische modellen beschreven, zoals bijvoorbeeld het handelingsgerichte diagnostische model van Pameijer en van Beukering of het model van de diagnostische cyclus zoals beschreven door de Bruyn, Ruijssenaars, Pameijer en van Aarle.

Dit handboek vertrekt vanu...

54,45
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 51,73
+
Bestel

Psychodiagnostiek in de hulpverlening aan volwassenen en ouderen

2020 || Paperback || Laurence Claes e.a. || Acco || met inkijkexemplaar

Goede hulpverlening aan volwassenen en ouderen begint met een goede diagnostiek. Het gebruik van een gestructureerd diagnostisch proces, zoals weergegeven in de diagnostische cyclus, helpt ons de vijf basisvragen van cliënten te beantwoorden: ‘Wat is er met mij aan de hand?’ (onderkenning), ‘Hoe komt dat?’ (verklaring), ‘Hoe gaat dat verder evolueren?’ (predictie), ‘Hoe kan ik mijn problemen aanpakken?’ (indicatie) en, achteraf, ‘Heeft de aanpak geholpen?’ (evaluatie). Ee...