Zoekfilters
Resultaten (22)
dinsdag verzonden
Op mysterieuze plaatsen Zinder 10+
2013 || Hardcover || Sue Adasiewics || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij)
Hoe verklaren wetenschappers mysterieuze plaatsen?
Waar ter wereld vind je mysterieuze plaatsen?
Wat maakt sommige plaatsen mysterieus?
Op mysterieuze plaatsen
Op mysterieuze plaatsen is een informatief leesboek voor kinderen vanaf 10 jaar. Het boek gaat over mysterieuze plaatsen op aarde zoals de Bermuda Driehoek, Paaseiland en de Nazcalijnen Op mysterieuze plaatsen staat vol informatie, stellingen, weetjes en een woordenlijst.
dinsdag verzonden
Aanvankelijk technisch lezen / Groep 3 / druk 1
preventie van leesproblemen
2008 || Paperback || L. Ahlers e.a. || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij)
De kern van dit deel bevat kenmerken van goed aanvankelijk technisch leesonderijs in groep 3. Leerdoelen, klassenmanagement, differentiatie, instructie en aanpak van risicolezers komen aan bod. Beschrijvingen van taal-/leesactiviteiten zijn daarom hierin opgenomen
dinsdag verzonden
Gouden regels voor een sterke school
samenwerken aan opbrengstgericht onderwijs
2011 || Paperback || Pieter Gerrits e.a. || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij) || met inkijkexemplaar
Hoe zorgen basisscholen ervoor dat leerlingen goede resultaten (blijven) behalen? Wat kunnen basisscholen doen om te voorkomen dat ze afglijden? En hoe houden hun verbeteringen écht stand?
Het boek Gouden regels voor een sterke school laat zien hoe iedere schoolorganisatie zwak, gemiddeld of excellent - zo kan worden ingericht, dat op alle vlakken hogere opbrengsten ontstaan. De auteurs beschrijven op een toegankelijke manier zeven gouden regels, die bepalend zijn voor blijvend schoolsucce...
dinsdag verzonden
Elke leerling een competente lezer!
effectief omgaan met verschillen in het leesonderwijs. Wat werkt?
Paperback || K. Vernooy || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij)
Leerlingen met een verschillend niveau van lezen effectief begeleiden, dat is de kern van dit boek. Het doel is dat elke leerling een basisvaardigheid lezen bereikt, zich een competente lezer voelt en plezier beleeft aan lezen. U vindt een beschrijving van een effectieve aanpak van het omgaan met de verschillen om dit doel te bereiken. De negen bijlagen bevatten een schat aan practische formulieren en lijsten om zo aan de slag te gaan.
dinsdag verzonden
*Zing je Slim - Tafeltrainer cd S.E. (ZJS06)
met ritme, rap en rijm!
2011 || CD-Audio || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij)
Zing je slim! Tafels trainen met ritme, rap en zang...Zingend de tafels leren? Dat gaat heel eenvoudig met de Tafel Trainer CD Zing je slim! De Tafel Trainer biedt 11 zeer zorgvuldig opgebouwde ritmische songs (met eigen melodie). Met ritmische herhaling én een ritmisch vraag- en antwoordspel kan geen kind meer om de tafels heen. Automatiseren gebeurt écht spelenderwijs!Muzikaal tussendoortjeHet belang van goede tafelkennis is enorm. Wie de tafels heeft geautomatiseerd, rekent beter en maak...
dinsdag verzonden
Een baard maakt nog geen filosooof
vijf bouwstenen voor effectief schoolleiderschap
Paperback || Harry Cox || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij)
Bent u een goede schoolleider? Hoe weet u dat? Dit boek stelt de juiste vragen en geeft inspirerende aanwijzingen om een resultaatgerichte schoolleider te zijn of te worden. De vijf bouwstenen voor effectief schoolleiderschap zijn onmisbaar in uw praktijk als schoolleider. Ze geven u een duidelijke richting aan waarin u zich verder kunt ontwikkelen. Een practisch en bevlogen boek waarmee u direct aan de slag kunt. Reultaat: een geïnspireerde schoolleider met een gemotiveerd team en schittere...
dinsdag verzonden
Gedist?
antwoord op grensoverschrijdend gedrag in het onderwijs
2011 || Paperback || Debby Dacier e.a. || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij)
Jongeren communiceren met elkaar via sms en msn, wisselen informatie uit via Facebook en Hyves, zetten filmpjes op YouTube, gebruiken straattaal en experimenteren met nieuwe sexuele gedragingen, zoals 'swaffellen' en 'schuren'. Docenten en schoolleiders in voortgezet onderwijs en mbo krijgen onherroepelijk te maken met de jongerencultuur.Hoe gaat u hiermee om als docent en als school? Waar trekt u een grens en waarom? Dit boek nodigt uit om de discussie binnen uw team aan te gaan en om als sc...
dinsdag verzonden
Als kleuters leren meten
de ontwikkeling van meten en meetkunde bij jonge kinderen
2012 || Hardcover || Marije Bakker e.a. || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij) || met inkijkexemplaar
Als kleuters aan de slag gaan met meten en meetkunde, gebeurt er van alles in hun denken en handelen. Maar wat precies? In deze map wordt hierin inzicht gegegeven. Bij jonge kinderen wordt de basis voor meten en meetkunde gevormd door het opdoen van concrete en betekenisvolle ervaringen. Daarom is in deze map gekozen voor speelse peilingactiviteiten in de plaats van een toets. Zo kunt u als leerskracht of remedial teacher de ontwikkeling van kleuters peilen en stimuleren. Juist het gesprek ov...
dinsdag verzonden
Effectief omgaan met risicolezers
Paperback || K. Vernooy || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij)
Het is een fundamentele verantwoordelijkheid van elke basisschool dat alle kinderen de school na groep 8 als goede le-zers verlaten, zeker in de 'kenniseconomie' van de 21e eeuw. Het is daarom zorgelijk dat zo'n 25% van de kinderen aan het eind van groep 8 geen goede lezer is. In dit boek stelt Dr. K.Vernooy dat scholen dat percentage kunnen verlagen tot 5% als zij evidence-based leesonderwijs realiseren. Dat wil zeggen dat scholen werken volgens methoden waar-van wetenschappelijk onderzoek h...
dinsdag verzonden
BijzonderWijs
omgaan met leerlingen die anders zijn
2010 || Paperback || Josée von Weijhrother e.a. || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij)
Dit boek geeft een overzicht van wat u kunt signaleren in het gedrag van een bijzondere leerling en geeft u tips die u helpen voorkomen dat een leerling tegen zijn beperkingen aanloopt.BijzonderWijs bevat informatie over veelvoorkomende beperkingen als ADHD, ADD, epilepsie, dyslexie/dyscalculie, jeugdreuma, visuele of gehoorbeperkingen, eetstoornissen en beelddenken.Daarnaast geven de auteurs praktische informatie over het hanteren van aangepaste leerstijlen, instructies en taakopdrachten, ee...