Zoekfilters

Auteur
Hugo Renaerts (12)
Guy Didelez (2)
Irina Baldini (2)
» Toon alle opties (2)
Voorgeschreven bij
Hogeschool Utrecht (4)
Verschijningsvorm
Paperback (48)
Hardcover (4)
Verschijningsjaar
2016 (11)
2015 (6)
2021 (5)
» Toon alle opties (6)

Resultaten (52)

14,75
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Betekenis van drama

voorstellingsanalyse

Paperback || R. Twijnstra || ABC Uitgeverij

24,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Het groot Bambieboek

2015 || Hardcover || Jochem Stavenuiter e.a. || ABC Uitgeverij

Het mooie van theater is dat het zo vluchtig is, dat zoveel mensen zich inspannen om met elkaar iets te creëren dat alleen in de herinnering blijft bestaan van zij die erbij waren, op een avond in een of ander zaaltje.

Bij Mimetheatergroep Bambie is het contract tussen de inspanning en datgene wat overblijft altijd groot geweest. De voorstellingen van Bambie zijn ontstaan in het repetitielokaal.

Dit boek is een terugblik op de voorstellingen die Bambie tot nu toe gemaakt heeft, van een tot z...

40,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

De methode die een nieuwe kijk op dans geeft ! - Dans vanuit een ander perspectief

Dans vanuit een ander perspectief

2022 || Paperback || Ton Greten || ABC Uitgeverij

Ton Greten is bewegingsontwerper

Hij heeft meer dan 35 jaar ervaring in dansen en heeft DE G.E.M. METHODE ontwikkeld. Deze methode geeft je de mogelijkheid om bewegingen te analyseren en je eigen stijl en persoonlijkheid in je dans te ontwikkelen.

Ton Greten is door zijn creatieve geest en open benadering één van ’s werelds meest gevraagde choreografen. Hij heeft decennia ervaring als internationaal professioneel danser, jurylid, leraar en choreograaf. Hij is mede-ontwikkelaar van de unie...

19,43
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Acteren

handleiding voor amateurs

Paperback || Hugo Renaerts || Brave New Books || met inkijkexemplaar

Een handleiding met zaken waar een beginnende acteur, vooral amateur, moet op letten om zijn kwaliteit als acteur of actrice te verbeteren.

Aan alle punten op het gebied van acteren wordt aandacht besteed en er worden tal van oefeningen gegeven.

We maken kennis met het omgaan met de tekst, de expressie van het gelaat (mimiek) en het lichaam met zijn ledematen. Daarnaast gaan we oefenen om deze kwaliteiten te verbeteren. Maar ook het acteren in de verschillende genres als klucht, blijspel of k...

29,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Vijftig jaar Introdans

Een bewogen geschiedenis

2021 || Paperback || * || Waanders Uitgevers

Al 50 jaar enthousiasmeert Introdans zoveel mogelijk mensen voor de danskunst: met hart, ziel en heel veel vakmanschap. Natuurlijk is dat gepaard gegaan met vele avonturen, pieken en dalen: een bewogen geschiedenis. Het gouden jubileum is een perfect moment om verhalen op te tekenen en de historie in tekst en beeld te brengen.

Introdans is er voor iedereen

Inspirerende danskunstenaars uit de hele wereld maken het repertoire dat Introdans op wereldberoemde podia presenteert. Waardevol danserf...

22,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

IK BEKEN: IK BEN ACTEUR

2021 || Paperback || Hugo Renaerts || Brave New Books || met inkijkexemplaar

Is er een opleiding nodig om te acteren?

Ja en neen.

Om te acteren op een podium wel, maar om te acteren als mens niet.

Dat leer je als kind en dat doe je al heel jong.

Een van mijn regisseurs zei vaak dat een acteur twee belangrijke dingen moet doen: observeren en imiteren.

Dat doe je onbewust, zonder dat het bij je opkomt dat je dit je hele leven lang nodig zult hebben.

Acteren is een van de eerste dingen die je als kind leert. Dan denk je dat je daarin een hoge graad van volmaaktheid hebt ...

20,05
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Oordeelkundig improviseren

Paperback || Hugo Renaerts || Brave New Books

Improviseren… het is zo gebruikelijk bij iedere toneelschool en bij iedere toneelopleiding. Het is ook noodzakelijk, maar er wordt veel te veel te nadruk gelegd op ‘los’ improviseren.

Om dit te begrijpen moeten we ons van één ding bewust zijn: improviseren is een talent, acteren is een techniek. Een talent heeft men of heeft men niet. Een techniek kan men aanleren. En wat is de bedoeling van een toneelopleiding? Acteren toch? Maar men leert niet acteren door te improviseren.

Maar toc...

20,05
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Academia Ballet, why and how?

on the role of classical ballet in dance education

2014 || Hardcover || Derrick Brown e.a. || Idea Books B.V.

Classical ballet is no longer the sole stimulus for today's audiences, as a fluid fusion of everything from ballet to Bollywood and from breakdancing to Latin represents how dance is consumed today. With the emergence of modern choreographers and new teaching styles, debate on the benefits of classical ballet training for non-classical dancers continues, even raising questions as to its relevance. The increasing academic interest in examining ballet's role is the focus of this book, published...

24,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 23,28
+
Bestel

Dramatiseren / Herziene druk

een dialectische benadering

2006 || Paperback || R. Twijnstra e.a. || ABC Uitgeverij

19,54
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Sketches spelen

Paperback || Hugo Renaerts || Brave New Books || met inkijkexemplaar

De traditionele sketch werd meer en meer vervangen door de monoloog. Waarom? Misschien omdat men gemakkelijker alleen oefent of omdat het succes dan maar naar één persoon gaat? Wie zal het zeggen.

Maar de traditionele sketch biedt toch veel meer mogelijkheden dan een monoloog, al kan men een sketch ook alleen spelen zoals grote cabaretiers dat al voordeden. Het is echter anders dan met twee.

Mensen die een sketch spelen zijn komieken, geen cabaretiers. Een sketch eist ook veel meer mimiek.

...