Zoekfilters
Resultaten (3)
morgen verzonden
Is ons onderwijs gebuisd ?
Mythes en feiten: Experts aan het woord
2019 || Paperback || Hans Schmidt e.a. || Borgerhoff & Lamberigts || met inkijkexemplaar
We horen heel wat verontrustende berichten over de Vlaamse scholen. Ons onderwijs gaat achteruit, meertaligheid in de klas en multiculturaliteit bemoeilijken het leren in plaats van het te bevorderen. Inclusief onderwijs brengt enkel lasten met zich mee. Focussen op het welbevinden van de leerlingen staat gelijk aan betuttelen. Dergelijke slogans zijn wervend, maar zijn ze ook correct?
In dit boek spreken experts zich uit over discussies die soms eerder politiek dan pedagogisch lijken te zijn...
morgen verzonden
Mogen wij nog verwonderd zijn?
Een pleidooi voor meer kunstonderwijs op school
2021 || Paperback || Hans Schmidt e.a. || OWL PRESS || met inkijkexemplaar
Kunstonderwijs is sinds jaar en dag het lelijke eendje op school. Leerkrachten die er (tegen de stroom in) voor blijven vechten, worden veelal overstemd door holle slogans over de achteruitgang van ons onderwijs – lees: het economische rendement ervan. Voor leerlingen die niet artistiek aangelegd zijn, klinkt het, is kunsteducatie nutteloos tijdverlies. Nochtans onderschrijven experts het belang ervan voor de persoonlijkheidsontwikkeling van kinderen en jongeren.
In Mogen we nog verwonderd ...
morgen verzonden
Leren en onderwijzen
Inleiding tot de algemene didactiek
2018 || Paperback || Roger Standaert e.a. || Acco || met inkijkexemplaar
Sinds de vorige editie van Leren en onderwijzen in 2012, heeft de onderwijswereld niet stilgestaan. Deze zevende, herziene uitgave weerspiegelt de recente evoluties in het onderwijs, vanuit het oorspronkelijke uitgangspunt. Het boek biedt een algemene didactiek die de bredere pedagogische uitgangspunten van het onderwijs, de psychologische en sociologische achtergronden en de algemene resultaten van onderwijsonderzoek verduidelijkt.
De auteurs verwerkten in deze nieuwe editie heel wat recente...