Zoekfilters

Verschijningsvorm
Paperback / softback (4)

(5)

16,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 16,10
+
Bestel

Het zakboek voor vertrouwenspersonen

Paperback / softback || Anke Visser || Uitgeverij Pica

Ben jij de vertrouwenspersoon in jouw schoolorganisatie? Dan ben je een van de uitvoerders van het Klachtrecht.

Vertrouwenspersonen zijn de begeleiders van ouders, leerlingen en medewerkers met klachten. Deze betreffen de schoolorganisatie, gebrek aan communicatie vanuit de school(leiding), onzorgvuldige begeleiding, strafmaatregelen, (cyber)pesten, discriminatie, ongewenste intimiteiten enzovoort.

De vertrouwenspersoon neemt alle klachten serieus en zorgt ervoor dat die niet blijven smeulen ...

24,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 23,70
+
Bestel

Meidenvenijn in het voortgezet onderwijs

preventie en aanpak

Paperback / softback || Anke Visser || Uitgeverij Pica

Meidenvenijn is het subtiele spel van aantrekken en afstoten waar meisjes meesters in zijn, compleet met steken onder water en honingzoet gedrag. Het is een bron van (onderhuidse) spanning in de klas die veel energie kost: energie die omgebogen kan worden naar positieve omgang met elkaar en naar productief werken op school. Daarom is het belangrijk om meidenvenijn, in welke vorm dan ook, te benoemen en aan te pakken.

Meidenvenijn in het voortgezet onderwijs is bedoeld voor onder andere docen...

25,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 24,65
+
Bestel

Meidenvenijn in het basisonderwijs / Druk 2

Preventie en aanpak

Paperback || Anke Visser || Uitgeverij Pica

15,00
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 14,25
+
Bestel

Het zakboek voor contactpersonen onderwijs / Druk 2

Paperback / softback || Anke Visser || Uitgeverij Pica

Contactpersonen zijn het aanspreekpunt voor ouders en leerlingen bij klachten over schoolzaken. Ze zorgen ervoor dat klachten niet blijven broeien of escaleren, maar volgens de juiste klachtenroutes worden opgelost.

De term ‘contact’ is essentieel in de taakbenaming:

• De contactpersoon is een herkenbaar aanspreekpunt met wie een klager contact legt.

• De contactpersoon neemt contact op met de vertrouwenspersoon die de klager tijdens de behandeling van de klacht begeleidt en adviseert.

• De contactpersoon brengt de klager in contact met de persoon die de klacht kan wegnemen...

17,95
Levertijd: 48 uur
met 5% korting 17,05
+
Bestel

Meidenvenijn in het mbo

Preventie en aanpak

Paperback / softback || Anke Visser || Uitgeverij Pica

Meidenvenijn komt overal voor: op school en in werksituaties, in live contacten en op sociale media. Meidenvenijn zit diep en ligt eigenlijk altijd op de loer waar meisjes samen zijn. Hoewel meidenvenijn misschien onschuldig lijkt, blijkt uit onderzoek dat het schade toebrengt.

Binnen een beroepsopleiding ligt de focus natuurlijk op het afleveren van gekwalificeerde professionals. Toch speelt het sociale proces tussen studentes onderling ook op het mbo een rol bij het behalen van een diploma/...