Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenVoor de HBO-docent (2)
Een overzicht van literatuur dat relevant is voor docenten binnen het hoger onderwijs.
Werken aan de kwaliteit van hoger onderwijs
2024 || Paperback || Klaas Visser e.a. || Boom
Hoe ontwikkel je een onderwijsprogramma dat gedragen wordt door onderwijsteams en waarin studenten zo efficiënt mogelijk leren? In ‘Werken aan de kwaliteit van hoger onderwijs’ staat de vraag centraal wie op welk niveau in de organisatie verantwoordelijk is voor onderwijskwaliteit en welke kaders daarbij belangrijk zijn. Integratie van het onderwijskundige model van constructive alignment met het organisatorische strategic alignment bevordert de kwaliteit.
Om samenhang en afstemming te c...
Programmatisch toetsen: een verdieping
Inspiratie vanuit theorie en praktijk
2024 || Paperback || Liesbeth Baartman e.a. || Boom
In het middelbaar en hoger onderwijs wordt door opleidingen bewust nagedacht over de inrichting van toetsing binnen het curriculum. Opleidingen zijn actief op zoek naar een wijze van toetsing die aansluit bij hun visie op leren. Steeds vaker kiezen opleidingen daarbij voor het onderwijs- en toetsconcept programmatisch toetsen.
De laatste jaren is er, zowel vanuit onderzoek en praktijk, veel geleerd over programmatisch toetsen. In Programmatisch toetsen: een verdieping beschrijven de auteurs ...