Zoekfilters

Voorgeschreven bij
Hogeschool Utrecht (2)

Studieboeken (3)

Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.

30,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 28,50
+
Bestel

Thema's en Taal / Druk 4

Betekenisvol lezen, schrijven en spreken

2024 || Paperback || Bea Pompert || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar

In Thema’s en Taal staat het verbinden van wereldoriëntatie en taalonderwijs in de groepen 5 t/m 8 centraal. Het boek geeft hiervoor niet alleen de theoretische onderbouwing, maar ook praktische handvatten. Het biedt (toekomstige) leerkrachten concrete voorbeelden voor inhoudsrijk en breed taalonderwijs.

Door middel van thematisch onderwijs kun je verschillende vakgebieden combineren. Uitgangspunt bij het thematiseren is leerlingen actief laten meebepalen wat er geleerd wordt. De eigen ver...

29,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 27,55
+
Bestel

Waarom zou je lezen? / Druk 1

Handboek jeugdliteratuur

2021 || Paperback || Petra Moolenaar e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar

Dit 'Handboek jeugdliteratuur' is bedoeld voor iedereen die beroepshalve met jeugdliteratuur te maken heeft of te maken krijgt: de (toekomstige) docenten basisonderwijs, hun opleiders, medewerkers van kinderopvangcentra en bibliothecarissen.

In een tijd van ontlezing vraagt iedere leraar zich af hoe je kinderen (weer) aan het lezen kunt krijgen. De vraag is niet alleen hoe je een verandering van de leesattitude van kinderen op gang kunt brengen maar ook hoe je kinderen motiveert om te blijven...

38,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 36,58
+
Bestel

Vreemdetalenonderwijs geven / Druk 2

Werkvormen voor Duits, Engels en Frans

2020 || Paperback || Linda Boersma e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar

Werkvormen zijn de bouwstenen van een goede vakdidactiek. Zeker sinds de invoering van het Europees Referentiekader (ERK) is kennis over de taal minder relevant. Het doel is dat de leerling de taal kan gebruiken: hij moet deze zelfstandig kunnen lezen, luisteren, schrijven en spreken. De ervaring leert dat leerlingen die al doende leren, informatie langer en beter onthouden.

Waar vind je als (aankomende) leraar Duits, Engels of Frans de tijd om rustig nieuwe activerende werkvormen te bedenken...