Studieboeken (6)

Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.

39,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 37,95
+
Bestel

Ondernemen / Druk 2

2020 || Paperback || Ronald Mulder e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook

Ondernemen gaat over naar buiten kijken, kansen zien, risico's overzien en gáán. Ondernemen is leuk en bovenal is het te leren. En ondernemen kan in een eigen bedrijf, maar ook binnen een bestaande organisatie - profit of non-profit.

Dit boek brengt de kunst van het ondernemen dichterbij. Met het ondernemingsplan als leidraad en door middel van reflectievragen ontwikkel je ondernemerscompetenties en je eigen visie over ondernemen. Aan het eind van elk hoofdstuk wordt de behandelde theorie co...

52,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 50,30
+
Bestel

Groepsdynamica / Druk 2

Werken in en met groepen

2020 || Paperback || Monique Bekker || Boom

Groepsdynamica is de wetenschappelijke studie van het gedrag van mensen in groepen. Daarnaast is het een algemeen gebruikte term voor de processen die zich in groepen afspelen en de interventies die je er als deelnemer of begeleider op kunt uitoefenen.

In Groepsdynamica wordt uitgebreid aandacht besteed aan de ontwikkeling die groepen doormaken vanaf de vorming van een groep. Aan de orde komt wat de impact is van groepsdynamica op mensen die een groep begeleiden of er (professioneel) deel van...

49,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 47,45
+
Bestel

Het onoverwinnelijke bedrijf / Druk 1

2020 || Hardcover || Alexander Osterwalder e.a. || Management Impact || met inkijkexemplaar

Het langverwachte vervolg op de internationale bestsellers 'Business Model Generatie' en 'Waarde Propositie Ontwerp'.

'Het onoverwinnelijke bedrijf' is het nieuwste boek van Alex Osterwalder en Yves Pigneur, auteurs van de internationale bestseller 'Business Model Generatie' (in Nederland al ruim 50.000 verkocht), waarmee zij de manier hebben veranderd waarop bedrijven nieuwe producten creëren.

'Het onoverwinnelijke bedrijf' laat zien hoe sommige van ’s werelds meest succesvolle bedrijven ...

29,90
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 28,41
+
Bestel

Bedrijfsethiek en MVO voor HBO / Druk 6

2020 || Hardcover || Jan de Leeuw || Uitgeverij Damon VOF || met inkijkexemplaar

Deze uitgave wordt ondersteund door de website www.damon.nl/hbo.

Dit is een studieboek over bedrijfsethiek en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) voor opleidingen in het hoger beroepsonderwijs.

Dit boek omvat twee delen. Het eerste deel betreft ethiek, bedrijfsethiek en beroepsethiek. Het gaat om vijf hoofdstukken: ethiek, bedrijfsethiek en MVO, bedrijfscultuur en bedrijfscodes, beroepsethiek, een stappenplan ethiek en een instructie met het oog op debatteren over ethiek.

Deel twee van ...

49,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 47,45
+
Bestel

Businessideeën testen / Druk 1

Een praktisch handboek voor snel experimenteren. De 44 experimenten in dit boek wijzen je de weg om op te schalen. Neem kleine stappen naar groot succes

2020 || Hardcover || David J. Bland e.a. || Boom || met inkijkexemplaar

Je voornaamste taak als vernieuwer, ondernemer of onderneming is je businessideeën testen om het risico op falen te beperken.

Zeven op de tien nieuwe producten voldoen niet aan de verwachtingen. Met 'Businessideeën testen' willen we daar verbetering in aanbrengen. In de stijl van de wereldwijde bestseller 'Business Model Generatie' bieden we je met deze praktische gids een verzameling direct toepasbare technieken om je nieuwe businessideeën snel te kunnen testen.

Je doet kennis op over het...

50,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 48,40
+
Bestel

Intercultureel management / Druk 2

2020 || Paperback || S.C. Schneider e.a. || Pearson Benelux B.V.

Nu steeds meer bedrijven wereldwijd actief zijn, is intercultureel management in toenemende mate een onderdeel van ieders dagelijks werk. Dit boek laat zien hoe cultuur van invloed is op de managementpraktijk, van de structuur van een organisatie tot de strategie en het personeelsbeleid. Het maakt gebruik van het

omvangrijke materiaal dat de auteurs tijdens hun onderzoek hebben verzameld en het moedigt (aankomende) managers aan om alternatieve praktijken te heroverwegen, te verkennen en in and...