Zoekfilters

Voorgeschreven bij
Hogeschool Rotterdam (3)

Studieboeken (3)

Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.

23,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 21,85
+
Bestel

Beschermjassen in de praktijk

Professionals en families leren samen

2019 || Paperback || Kitlyn Tjin A Djie e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar

Beschermjassen in de praktijk neemt je mee in de effecten van het model Beschermjassen in de praktijk. De auteurs beschrijven heel precies hoe ze het model toepassen in het Beschermjassenhuis, een methode voor hulpverlening in het sociale domein.

Het Beschermjassenhuis is een veilige plek waar hulpverleners en families samenkomen en met elkaar leren wat nodig is om de familie verder te helpen. Vaak wijzen problemen in families op transgenerationele overdracht van trauma dat zich voordoet als ...

28,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 26,60
+
Bestel

Supervisie / Druk 10

Gids voor supervisanten

2022 || Paperback || Erik de Haan e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar

Het handboek Supervisie biedt een didactische methode die professionals in mensgerichte beroepen – zoals social work, de gezondheidszorg en het onderwijs – in staat stelt om inzichten en ervaringen om te zetten in een grotere beroepsbekwaamheid. Het benadert theorie, methodes en praktijk vanuit het perspectief van de supervisant en geeft antwoord op vragen als: Wat is supervisie? Hoe werkt het? Wat heb je eraan?

Essentiële informatie over de supervisiereis wordt verlevendigd met concrete...

23,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 21,85
+
Bestel

Begeleiden voor iedereen

de kunst van coaching en ondersteuning in de transitionele ruimte

2017 || Paperback || Albert Meijerink e.a. || Koninklijke Van Gorcum

Het idee van coachen heeft zich in Nederland ontwikkeld tot een manier van begeleiden die bij uitstek gericht is op de witte, minimaal hbo geschoolde werknemer, waarbij een lineaire werkwijze (probleem - doel - aanpak) zou moeten leiden tot een aanpassing van de coachee aan de arbeidscontext.

Deze benadering is echter niet zo toegankelijk voor mensen met een andere achtergrond, opleiding, milieu, leeftijd of cultuur. Het houdt maar weinig rekening met verschillende leerstijlen, opvattingen en ...