Zoekfilters

Studieboeken (3)

Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.

53,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 51,25
+
Bestel

Wat je speelt ben je zelf / Druk 1

2018 || Paperback || L. van der Poel e.a. || Bohn Stafleu van Loghum

Wat je speelt ben je zelf beschrijft de waarde van spel en spelbegeleiding voor de ontwikkeling van het individu. Spel is van wezenlijk belang voor de sociale, cognitieve, motorische en emotionele ontwikkeling van het kind. Maar ook voor volwassen mensen met een (verstandelijke) beperking is spel van onschatbare waarde.De kracht van dit boek ligt in een consequente integratie van theorie en praktijk. De theoretisch onderbouwing voor spelbegeleiding (deel 1) wordt duidelijk door veel verhelder...

39,40
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 37,43
+
Bestel

Wijzer in ontwikkelingsstoornissen

Een overzicht van theorie en praktijk

2020 || Paperback || Séverine Van De Voorde || Acco uitgeverij || met inkijkexemplaar

Wijzer in ontwikkelingsstoornissen biedt een handig overzicht van de (neurobiologische) ontwikkelingsstoornissen volgens de indeling en criteria van de recente DSM-5: verstandelijke-ontwikkelingsstoornis, communicatiestoornissen, ASS, ADHD, leerstoornissen, DCD en ticstoornissen. Er wordt gestreefd naar voldoende theoretische diepgang, gecombineerd met praktische handvatten voor professionals en ouders/leerkrachten.

Na de inleidende hoofdstukken met de basisbegrippen belicht de auteur per hoo...

42,90
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 40,76
+
Bestel

Handelingsgericht werken: een handreiking voor het schoolteam / Druk 1

Samenwerken aan schoolsucces

Paperback || Noëlle Pameijer || Acco || met inkijkexemplaar

In deze volledig nieuwe en actuele versie van het 'gele' boek HGW een handreiking voor het schoolteam zijn de inhoud en uitgangspunten aanzienlijk veranderd. Zo staan doelgericht werken en systematisch evalueren nu op de eerste plaats en is er, naast de onderwijsbehoeften van leerlingen meer aandacht voor hun opvoedbehoeften. De leerling heeft een sterkere positie gekregen en samenwerking met ouders komt nadrukkelijker aan de orde. Door de succesvolle kind-gesprekken wordt de samenwerking met...