Studieboeken (3)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.
morgen verzonden
Intercultural Communication
an interdisciplinary approach: when neurons, genes, and evolution joined the discourse
2017 || Paperback || Mai Nguyen-Phuong-Mai || AUP || met inkijkexemplaar
This book is an introduction to Intercultural Communication (IC) that takes into account the much neglected dynamic paradigm of culture in the literature. It posits that culture is not static, context is the driving force for change, and individuals can develop a multicultural mind.
It is also the first IC textbook in the field that incorporates insight from evolutionary biology and the newly emerging discipline of cultural
neurosciences. Such an interdisciplinary approach provides readers wi...
morgen verzonden
Basisboek cultuuronderwijs
2011 || Paperback || Ludie Gootjes-Klamer e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Cultuur is een rijke bron voor het onderwijs. Hoe kunnen (toekomstige) leerkrachten kinderen cultuurhistorie en de culturele actualiteit laten beleven? Deze nieuwe uitgave Basisboek cultuuronderwijs geeft pabostudenten handreikingen om cultuur te leren waarnemen, verbeelden, begrijpen en analyseren. Bij deze uitgave zit de Pabowijzer card met een persoonlijke toegangscode. Deze code geeft je toegang tot het online boek op de website www.pabowijzer.nl.
Basisboek cultuuronderwijs leert je een ...
morgen verzonden
Nobel Genius
Prizes, Prestige and Scientific Practice
2024 || Hardcover || Nils Hansson e.a. || Leiden University Press
Awards shape careers, make research visible, and create role models. They provide evidence of prestige and credit and play a key role in evaluating individual scientists. Nevertheless, the understanding of prize cultures in science has remained surprisingly superficial. This book explores the prize cultures of the most famous scientific award worldwide: the Nobel Prize. It contributes to modern approaches in history and sociology of science that focus on the social context of scientific pract...