Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenStudieboeken (3)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.
maandag verzonden
In contact met ouders
Empowermentgericht adviseren bij opvoedvragen
2015 || Paperback || Christa Nieuwboer || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
In contact met ouders geeft jou een betrouwbare en praktische vraagbaak om professioneel en systematisch op opvoedingsvragen van ouders in te kunnen gaan. Daarbij staat empowermentgericht werken centraal.
Waarom kiezen voor In contact met ouders?
* Praktische vraagbaak voor student, stagiaire en professional
* Alle achtergrondinformatie over het proces van hulp vragen en bieden
* Empowermentgericht werken aan opvoedvragen
Er zijn waarschijnlijk niet meer opvoedvragen dan tientallen jaren geleden,...
maandag verzonden
Leren en onderwijzen / Druk 2
over de theorie van leren; over de praktijk van onderwijzen
2015 || Paperback || Simon Ettekoven e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Leren en onderwijzen reikt studenten van onderwijsgerelateerde opleidingen de basiskennis aan die elke leerkracht nodig heeft om zich als professional te kunnen manifesteren. Studenten leren keuzes maken en leren hoe ze gemaakte keuzes kunnen realiseren in de onderwijspraktijk.
Een uitstekende voorbereiding op de onderwijspraktijk;
aandacht voor zowel de theorie als de praktijk van leren en onderwijzen;
uitgebreide (online) toetsingsmogelijkheden.
maandag verzonden
Lichamelijke opvoeding op de basisschool / Druk 7
een didactische en methodische handleiding
2015 || Paperback || Henk van der Loo e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Het praktisch handelen van de vakleerkracht lichamelijke opvoeding nieuwe stijl op de basisschool vraagt om een stevig theoretisch fundament; een basis om het didactisch-methodisch handelen in pedagogisch perspectief te kunnen verantwoorden. Dit boek levert daar een bijdrage aan.
Zeer compleet opleidingsboek voor studenten aan de pabo en alo;
gebruiksvriendelijk en toegankelijk;
opgezet rond het model van de didactische analyse.