Zoekfilters

Verschijningsjaar
2021 (2)
2023 (2)
Uitgever
Boom (5)

Studieboeken (6)

Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.

39,90
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 37,91
+
Bestel

Patiëntgericht communiceren in de ggz / Druk 3 (Geheel herzien)

2023 || Paperback || Remke van Staveren || Boom

Goede zorg begint bij goede communicatie

Goede, herstelondersteundende zorg begint bij goed communiceren. Je richt je daarbij op de cliënt of patiënt: wat is er met hem gebeurd? Wat heeft hij nodig? Je wilt contact maken, subtiel invoegen, écht luisteren naar de cliënt en zijn naasten, om vervolgens samen te werken aan diens herstel. Daarvoor moet je als hulpverlener echt zijn, empathie tonen en flexibel durven zijn. Soms ben je de redder in nood, andere keren een ondersteunende coach, ma...

43,25
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 41,09
+
Bestel

Patiëntgericht communiceren (derde herziene druk) / Druk 2

Gids voor de medische praktijk

2023 || Paperback || Remke van Staveren || Boom

Goede zorg begint bij goede communicatie

Goede, herstelondersteundende zorg begint bij goed communiceren. Je richt je daarbij op de patiënt: wat is er aan de hand? Wat heeft hij nodig? Je wilt contact maken, subtiel invoegen, écht luisteren naar de patiënt (en zijn naasten), om vervolgens samen te werken aan diens herstel. Daarvoor moet je als hulpverlener echt zijn, empathie tonen en flexibel durven zijn. Soms ben je de redder in nood, maar meestal ben je een gelijkwaardige gesprekspartner.

Herziene derde dr...

12,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 11,88
+
Bestel

Herstel in de pocket

Voor cliënten en naasten in de ggz

2021 || Paperback || Remke van Staveren e.a. || Boom

Herstel gaat over ontdekken wat wel en niet werkt voor jou bij mentale ontregeling. Het gaat over het zoeken naar verbinding: met jezelf, met de ander, en met de samenleving. Over zingeving en een nieuw perspectief. Over het vinden van een nieuwe balans. Wat is er met je gebeurd waardoor je psychische klachten hebt? Waar wil je naartoe en wat heb je daarbij nodig? Herstellen doe je zelf, maar dat betekent niet dat je het alleen hoeft te doen. Met dit boek willen we jou, je naasten en je zorgv...

12,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 11,88
+
Bestel

Herstel in de pocket

Voor ggz zorgverleners

2021 || Paperback || Remke van Staveren e.a. || Boom

Herstelondersteunende zorg gaat over de cliënt en zijn naasten helpen ontdekken wat wel en niet werkt bij mentale ontregeling. Over het zoeken naar verbinding

en het vinden van een nieuwe balans. En hoewel herstelondersteunende

zorg nadrukkelijk geen nieuwe manier van werken is, maar een aanvulling, vergt

het misschien wel een nieuwe manier van kijken, van nieuwsgierig zijn naar de mens en zijn unieke verhaal. Wie is de cliënt? Wat is er met hem gebeurd? Waar wil hij naartoe en wat heeft hi...

19,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 18,95
+
Bestel

Minder slikken

Véél minder

2022 || Paperback || Remke van Staveren || Boom

In Nederland gebruiken miljoenen mensen antidepressiva, antipsychotica, slaapmiddelen, stemmingsstabilisatoren of ADHD‑medicatie. We slikken te veel en te lang. Dat kan schadelijk zijn. Maar wat als je wilt afbouwen?

Afbouwen is niet zo eenvoudig. Hoe geleidelijk moet het? Wat zijn de risico’s? Hoe voorkom je ontwenningsverschijnselen en terugval? Psychiater Remke van Staveren vertelt in Minder slikken dat het van groot belang is zo min mogelijk en zo kort mogelijk te gebruiken, maar houd...

42,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 40,80
+
Bestel

Patiëntgericht communiceren / Druk 2

gids voor de medische praktijk

2015 || Paperback || Remke van Staveren || Tijdstroom, Uitgeverij De || met inkijkexemplaar

U wilt uw patiënten effectief geruststellen, bij het beslissingsproces betrekken, slecht nieuws brengen of motiveren tot gedragsverandering. Maar hoe doet u dat feitelijk? Wat zegt u? Hoe zegt u het? Hoe praat u met een suïcidale patiënt, hoe reageert u op iemand die in huilen uitbarst en wat zegt u tegen de borderline patiënte die u midden in de nacht in crisis opbelt? Patiëntgericht communiceren wérkt. De patiënt voelt zich begrepen, gesteund en erkend. Er ontstaat een efficiënte en...