Zoekfilters

Uitgever
CPS Uitgeverij (2)

Studieboeken (3)

Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.

34,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 32,78
+
Bestel

Activerende en passende werkvormen

naar meer variatie en motivatie in de les. werken aan 21ste eeuwse vaardigheden

2017 || Paperback || Carel van den Burg e.a. || CPS Uitgeverij || met inkijkexemplaar

Op de meeste scholen voor voortgezet onderwijs in Nederland staat het activeren en motiveren van leerlingen hoog op de onderwijsagenda. Tevens vindt men dat meer variatie in de les hoognodig is. Docenten zien zelf ook in dat dit een belangrijk onderwerp is. Uit leerlingenenquêtes blijkt vaak dat leerlingen het onderwijs als saai en weinig uitdagend ervaren. Bij de inspectie is het een belangrijk onderdeel uit het waarderingskader. Maar... hoe doe je dit in de praktijk? In dit boek bieden we ...

33,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 32,25
+
Bestel

Differentiëren is te leren! (Heruitgave)

Omgaan met verschillen in het vo en mbo

2024 || Paperback || Meike Berben e.a. || CPS Uitgeverij || met inkijkexemplaar

Lang is gedacht dat differentiëren in de les in het voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs niet nodig is. Leerlingen gaan na de basisschool immers al naar diverse schooltypes. Maar veel docenten weten inmiddels beter: er zijn wel degelijk verschillen tussen leerlingen in één klas, bijvoorbeeld in beheersingsniveau, motivatie, interesse of leervoorkeur. Hoe stemt u af op die verschillen en hoe haalt u het maximale uit de leerlingen? Dit praktische boek geeft handvatten, voo...

33,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 32,25
+
Bestel

Formatief handelen in de les

Toetsen van het leren, om te leren

2023 || Paperback || Roel Vos e.a. || CPS || met inkijkexemplaar

Met formatief handelen maakt u niet alleen zichtbaar wat geleerd is, maar ook wat nog te leren is. Dit proces wordt soms ook formatief toetsen of formatief evalueren genoemd. Doelgericht toetsen maakt het mogelijk om specifieke leerbehoeften vast te stellen, feedback te geven en beslissingen te nemen over het vervolg van het leerproces. Dit kan meerdere keren in een les, door zowel de docent, leerling of een klasgenoot. De auteurs introduceren in dit praktische boek de formatieve cyclus om te...