Zoekfilters

Geen verdere filters gevonden

Studieboeken (3)

20,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 19,48
+
Bestel

Lesson study: een praktische gids voor het onderwijs

een praktische gids voor het onderwijs

2017 || Paperback || Siebrich de Vries e.a. || Maklu, Uitgever

Lesson Study is een effectieve benadering voor onderwijsprofessionalisering die in Nederland snel aan populariteit wint. Het is een werkwijze waarbij docenten in teamverband een cyclus doorlopen om het leren van leerlingen te verbeteren. De cyclus bestaat uit de volgende stappen:

-Oriënteren en doelen stellen.

-Ontwerpen van de onderzoeksles met een didactiek om alle leerlingen te bereiken.

-Geven van de eerste onderzoeksles.

-Nabespreken van de eerste onderzoeksles.

-Herzien en nogmaals gev...

24,90
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 23,66
+
Bestel

Je luistert wel, maar je hoort me niet / Druk 4

over communicatie met mensen met een verstandelijke beperking

2017 || Paperback || Annie Blokhuis e.a. || Maklu, Uitgever

Over het boek:

Communicatie lijkt iets vanzelfsprekends, maar er komt eigenlijk veel bij kijken. Naast de taal spelen ook allerlei andere factoren een rol, waar vaak geen rekening mee wordt gehouden: informatieverwerking, alertheid, concentratie, tijdsbesef en emoties. Juist bij kinderen en volwassenen met een verstandelijke beperking kunnen deze zaken de communicatie ernstig belemmeren.

Dit boek biedt een methodiek, het communicatieprofiel, waarin deze factoren in beeld worden gebracht zodat...

19,90
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 18,91
+
Bestel

Nieuwe praktijkgids leerlingbesprekingen / Druk 3

2017 || Paperback || Inge Hummel || Maklu, Uitgever

Op een opbouwende en open manier spreken over leerlingen, maar vooral mét leerlingen bevordert een goede begeleiding en evaluatie door hun hele schoolloopbaan heen. Spreken over leerlingen in rapportvergaderingen of leerlingbesprekingen op school leidt niet altijd of onvoldoende tot gedragsverandering.In dit boek wordt - op basis van vele jaren ervaring als trainer en begeleider van veranderingsprocessen in Nederlandse scholen voor voortgezet onderwijs beschreven hoe het gesprek over en mét...