Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenStudieboeken (4)
maandag verzonden
Curriculumontwerp in een notendop
2021 || Paperback || Wessel Peeters e.a. || Uitgeverij OMJS B.V.
Hoe zorg je voor een goede afstemming tussen leerdoelen, toetsing en leeractiviteiten? Wat zijn kenmerken van een krachtig curriculum? En hoe kun je dit ontwerpen?
In het boek Curriculumontwerp in een notendop gaan we aan de hand van onderwijskundige literatuur en praktijkvoorbeelden stap voor stap in op het ontwerpen een krachtig curriculum. Hierbij gaan we eerst in op wat een curriculum is en hoe je het kan ontwerpen. Vervolgens gaan we middels praktijkvoorbeelden stap voor stap in op het o...
maandag verzonden
Verrijk je onderwijs
Leren Door Ontwerp & vanuit neurowetenschappen
2022 || Paperback || Jay McTighe e.a. || Uitgeverij OMJS B.V.
Op welke manier kun je kennis over het brein gebruiken om een krachtig curriculum te ontwerpen? Hoe zorg je er middels de leerdoelen, toetsing en leeractiviteiten voor dat leerlingen en studenten komen tot diep leren?
Verrijk je onderwijs – leren door ontwerp met neurowetenschappen combineert de nieuwste inzichten uit de neurowetenschappen met het principe Leren door Ontwerp (LdO) – een praktisch framework dat ten grondslag ligt aan het ontwerpen van een curriculum volgens backward design...
maandag verzonden
De schoolleider
strategieën die het verschil maken
Paperback || Michael Fullan || Uitgeverij OMJS B.V.
Schoolleiders worden vaak beschouwd als de op één na belangrijkste beïnvloeders (na leraren) in het leerproces van leerlingen. Maar wat moet de schoolleider doen om leerlingenprestaties te verbeteren?
In 'De schoolleider' licht Fullan toe waarom het antwoord niets te maken heeft met een te sterke focus op onderwijskundig leiderschap of autonoom ondernemerschap. Hij toont op systematische wijze aan hoe de toekomstige rol van de schoolleider moet veranderen en laat zien hoe dit in een kort t...
maandag verzonden
Grip op competenties
Ontwikkeling bij jonge kinderen zien en waarderen
2021 || Paperback || Ferre Laevers e.a. || Uitgeverij OMJS B.V.
Alle pedagogische kaders geven aan dat we een brede ontwikkeling op het oog moeten hebben. Maar over wat we ‘ontwikkeling’ noemen, verschillen de meningen. In de ervaringsgerichte benadering spreken we van fundamenteel leren of deep level learning en daarbinnen van competenties.
In dit boek belichten we deze opvatting van leren en ontwikkeling. We introduceren ook een kader om ontwikkeling te observeren in tien domeinen: grote (grove) en kleine (fijne) motoriek, taalvaardigheid, beeldende...