Zoekfilters

Geen verdere filters gevonden

Studieboeken (3)

16,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 16,10
+
Bestel

Cijfers geven werkt niet

|| Dylan Wiliam || Ten Brink Uitgevers

Eén van de eerste vragen die elke leraar zichzelf stelt, is hoe hij zijn leerlingen iets kan aanleren. Wat is de meest effectieve manier om ze de beoogde kunstjes en kennis bij te brengen? John Hattie heeft deze vraag beantwoord met 2 woorden: formatieve evaluatie. Ofwel, leerlingen die hun eigen werk kunnen beoordelen. Maar hoe doe je dat? Dylan Wiliam geeft in dit boek tips waarmee je als leraar continu kunt controleren of je leerlingen het doel van een les hebben begrepen, of je les gelan...

52,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 49,40
+
Bestel

Formatief evalueren in de praktijk / Druk 2 (Heruitgave)

2019 || Hardcover || Dylan Wiliam e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar

Formatief evalueren heeft drie belangrijke kenmerken:

- Je weet wat je je leerlingen wilt laten leren, en leerlingen weten dat ook.

- Je peilt voortdurend wat een leerling al weet en begrijpt.

- Je gebruikt die feiten om de leerling verder te helpen in zijn leerproces.

Dylan Wiliam is een autoriteit op het gebied van formatief evalueren. Met mede-auteur Siobhán Leahy licht hij in dit boek vijf kernstrategieën voor formatief evalueren toe. De strategieën zijn uitgewerkt in 24 praktische ...

25,99
Leverbaar vanaf 4 juni
met 5% korting 24,69
+
Bestel

Kennisrijk kansrijk

Naar een curriculum voor diepe denkers

2025 || Paperback || Tim Surma e.a. || Lannoo Campus

In het hedendaagse onderwijsdebat wordt vaak gepleit voor vaardigheden en creativiteit, maar de basis blijft onmiskenbaar: kennis is de sleutel tot complex denken en onderwijskansen voor iedereen.Door middel van concrete praktijkvoorbeelden en recent onderzoek toont Kennisrijk kansrijk hoe kennisrijke curricula bijdragen aan leerwinst en diepgaand begrip. Het is een essentiële gids voor onderwijsprofessionals die evidence-based willen werken aan sterkere leerplannen en beleid.