Zoekfilters
Studieboeken (4)
dinsdag verzonden
Purchasing Pro
De ROI van duurzame leveranciersrelaties voor managers, sales en inkoopprofessionals
2024 || Paperback || Stefaan Hoflack || Lannoo || met inkijkexemplaar
Inkopen tussen bedrijven worden onterecht beschouwd als een competitie, waarbij inkopers streven naar maximale besparingen ten koste van aanbieders en leveranciers. Aan de hand van veel voorkomende valkuilen toont Stefaan Hoflack aan wat mis kan lopen bij professionele inkopen. Hij verlegt de focus van savings naar een constructieve aanpak; via een handig stappenplan kan je meerwaarde creëren voor alle betrokken partijen.
dinsdag verzonden
AI, de hype voorbij
Alles waar we om geven beter maken
2024 || Paperback || Jackie Janssen || Lannoo || met inkijkexemplaar
AI, de hype voorbij verkent de automatiseringsmogelijkheden die artificiële intelligentie (AI) biedt, maar kijkt ook verder naar het potentieel om organisaties van grond af aan te transformeren. Dit boek gaat dieper in op alledaagse toepassingen van AI, zoals navigatiesystemen in auto's, gepersonaliseerde aanbevelingssystemen op streamingplatforms, en diagnose-tools in de gezondheidszorg. Aan de hand van persoonlijke verhalen en praktijkvoorbeelden schetst het een positief beeld van de toeko...
dinsdag verzonden
Doe, dump of delegeer
Slim loslaten voor leidinggevenden
2024 || Paperback || Rik Moons || Lannoo
Als leider is er maar één manier om efficiënter én effectiever te werken: delegeren. Denk hierbij aan heel praktische taken zoals het maken van verslagen en opzoekwerk verrichten. Maar ook het optimaliseren van bestaande procedures of het bedenken en uitwerken van totaal nieuwe projecten kan je delegeren. Maar delegeren is complex en vraagt vertrouwen, durf en opvolging.
In dit boek vind je tal van handvaten en anekdotes uit de praktijk die jou leren loslaten. Soms ben je zelfs genoodzaak...
The Growth Paradox
Why growing slows down and hurts companies and what to do about it
2024 || Paperback || Matty Paquay || Lannoo
The Growth Paradox describes the phenomenon of growing pains. When a business grows rapidly, it tends to slow itself down. How can this be prevented? Is there anything that can be done about it? Absolutely, and this book helps you with that! In eleven chapters, it explains in clear language what the most common growing pains are and how to address them. Assumptions are debunked, myths are busted, problems are explained, and solutions are provided. Every company has the potential to become a g...