Zoekfilters
› S2 Uitgevers (12)
› Brave New Books (9)
› Noordhoff (8)
» Toon alle opties (16)
› Haystack, Uitgeverij (7)
› Heart Media (7)
› Lannoo (7)
› Lannoo Campus (7)
› Mijnbestseller.nl (7)
› Boom (5)
› Owl Press (5)
› Coutinho (4)
› Acco (3)
› Haystack (3)
› Pelckmans (3)
› Acco Uitgeverij (2)
› Concept uitgeefgroep (2)
› Maklu, Uitgever (2)
› Mijnmanagementboek.nl (2)
Studieboeken (124)
Assists
Laat anderen scoren en groei zelf door krachtig leiderschap
2025 || Paperback || Ann Wauters e.a. || Lannoo Campus
Niemand van ons heeft ons succes bereikt zonder de begeleiding, het inzicht en de vaak moedige feedback die we kregen van een vertrouwde mentor. Mentorschap is daarom essentieel voor elke succesvolle carrière. In Assists draait het om meer dan individuele groei: het gaat om kansen geven, elkaar helpen en maatschappelijke verbinding. Dit boek biedt een tegengif voor individualisme en inspireert om samen te groeien en plezier te vinden. Met inzichten uit de topsport biedt het een unieke ...
morgen verzonden
Afvalbeheer voor milieuprofessionals - ed. 4 (Heruitgave)
2024 || Paperback || Anthony De Proft || Politeia
morgen verzonden
Spotify
Hoe een kleine start-up een miljardenindustrie voor altijd veranderde
2020 || Paperback || Jonas Leijonhufvud e.a. || Kosmos Uitgevers || met inkijkexemplaar
Spotify gaat over hoe een kleine Zweedse start-up een miljardenindustrie volledig ontwrichtte en aan de basis stond van streaming. Lees hoe oprichters Daniel Ek en Martin Lorentzon de platenmaatschappijen uiteindelijk redden van de piraten en Apple ertoe bracht van bedrijfsmodel te veranderen. Spotify, geschreven door twee Zweedse onderzoeksjournalisten is het eerste boek in zijn soort met het volledige verhaal van het bedrijf en bevat nooit eerder onthuld materiaal over het maken van spectac...
morgen verzonden
Inleiding organisatiekunde / Druk 7
2021 || Paperback || Loek ten Berge e.a. || Coutinho || ook als eBook
Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde. In het boek staat het 7S-model van McKinsey centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. In elk hoofdstuk wordt een S-begrip uitgelegd aan de hand van actuele praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal. De verbanden tussen de begrippen worden in de slotparagraaf van elk hoofdstuk expliciet gemaakt. Daarnaast komen organisatiekunde in historisch perspectief en ...
morgen verzonden
Making Shift Happen
Regisseren van impact. Herziene editie
2024 || Paperback || Margareth de Wit || Amsterdam University Press || met inkijkexemplaar
Leiderschap kun je leren. Toekomstige ontwikkelingen in organisaties worden in sterke mate beïnvloed door de effectiviteit van ons leiderschap. Margareth de Wit beschrijft in tien stappen hoe je je als leidinggevende kunt trainen om gewenste transities in je organisatie te bewerkstelligen.
Margareth de Wit, zelf opgeleid aan INSEAD en Wharton, heeft een lange en rijke ervaring in de toppen van internationale bedrijven in de VS, India, Engeland en Afrika. Zij geeft intensieve leiderschapssess...
morgen verzonden
Driver’s seat
Van werken in je bedrijf naar een bedrijf dat voor jou werkt!
2024 || Paperback || Antoinette Nunes || Van Duuren Management || met inkijkexemplaar
Veel ondernemers starten hun bedrijf omdat ze niet voor een baas willen werken maar vrij willen zijn. Helaas valt het met die vrijheid in de praktijk vaak tegen. Deze ondernemers zitten vast in de hectiek van hun eigen bedrijf. Altijd onmisbaar, nooit genoeg tijd voor zichzelf, en vakanties lijken een verre droom. Het is tijd om uit die ondernemersvalkuil te stappen!
Ontdek als gedreven mkb-ondernemer de ultieme vrijheid met het revolutionaire boek Driver’s Seat! Speciaal geschreven voor on...
morgen verzonden
morgen verzonden
Purchasing Pro
De ROI van duurzame leveranciersrelaties voor managers, sales en inkoopprofessionals
2024 || Paperback || Stefaan Hoflack || Lannoo || met inkijkexemplaar
Inkopen tussen bedrijven worden onterecht beschouwd als een competitie, waarbij inkopers streven naar maximale besparingen ten koste van aanbieders en leveranciers. Aan de hand van veel voorkomende valkuilen toont Stefaan Hoflack aan wat mis kan lopen bij professionele inkopen. Hij verlegt de focus van savings naar een constructieve aanpak; via een handig stappenplan kan je meerwaarde creëren voor alle betrokken partijen.
morgen verzonden
Je klant, een diamant?
24 briljante tips om dankzij en samen met jouw klant te schitteren
2021 || Paperback || Pieter De Smet || Acco || met inkijkexemplaar
Pieter De Smet houdt zich al meer dan 35 jaar actief bezig met strategieën en tactieken ontwikkelen in functie van het volgende objectief: hoe als onderneming het meest rendabel (samen)werken met leveranciers, klanten en andere business-partners? Zijn inspiratie haalt hij onder andere uit contacten als consultant en coach/trainer van tientallen ondernemingen in allerhande bedrijfssectoren. Hij is docent aan de hogeschool Vives en rechter in ondernemingszaken in de Ondernemingsrechtbank te Ge...
morgen verzonden
Waar wacht je nog op?
Een concreet stappenplan om je dromen te realiseren
2024 || Paperback || Wim Smet || Borgerhoff & Lamberigts || met inkijkexemplaar
Excuses, faalangst, geen prioriteit, geen plan, geen deadline. Draag je al langere tijd een droom met je mee maar weet je niet waar te beginnen? Dan is dit boek de ultieme gids bij het verwezenlijken van jouw ambities. Je droom realiseren is een antwoord op een gouden kooi, een burn-out die om de hoek loert of een structureel energietekort. Ontdek welke obstakels je al langer tegenhouden en krijg concrete oplossingen om ze te overwinnen. Via een helder en praktisch stappenplan biedt dit boek ...