Zoekfilters
Resultaten (4)
morgen verzonden
Omgaan met dyslexie
sociale en emotionele aspecten
2017 || Paperback || Jan Hindrik Loonstra e.a. || Maklu, Uitgever
morgen verzonden
Dyslexie en moderne vreemde talen
gids voor leerkrachten, hulpverleners en ouders
2017 || Paperback || Wim Tops e.a. || Maklu, Uitgever
Over het boek:
Het leren van moderne vreemde talen op de lagere en de middelbare school is voor leerlingen met dyslexie vaak een grote uitdaging. Met dit boek willen de auteurs handvatten aanreiken voor de begeleiding van leerlingen met dyslexie bij de vakken Frans en Engels.
De auteurs schetsen een actuele wetenschappelijke stand van zaken over dyslexie en tweedetaalverwerving. Vanuit de praktijk vullen ze dit aan met veel concrete tips en heldere adviezen over de instructie, de remediëring...
morgen verzonden
Lesson study: een praktische gids voor het onderwijs
een praktische gids voor het onderwijs
2017 || Paperback || Siebrich de Vries e.a. || Maklu, Uitgever
Lesson Study is een effectieve benadering voor onderwijsprofessionalisering die in Nederland snel aan populariteit wint. Het is een werkwijze waarbij docenten in teamverband een cyclus doorlopen om het leren van leerlingen te verbeteren. De cyclus bestaat uit de volgende stappen:
-Oriënteren en doelen stellen.
-Ontwerpen van de onderzoeksles met een didactiek om alle leerlingen te bereiken.
-Geven van de eerste onderzoeksles.
-Nabespreken van de eerste onderzoeksles.
-Herzien en nogmaals gev...
morgen verzonden
Nieuwe praktijkgids leerlingbesprekingen / Druk 3
2017 || Paperback || Inge Hummel || Maklu, Uitgever
Op een opbouwende en open manier spreken over leerlingen, maar vooral mét leerlingen bevordert een goede begeleiding en evaluatie door hun hele schoolloopbaan heen. Spreken over leerlingen in rapportvergaderingen of leerlingbesprekingen op school leidt niet altijd of onvoldoende tot gedragsverandering.In dit boek wordt - op basis van vele jaren ervaring als trainer en begeleider van veranderingsprocessen in Nederlandse scholen voor voortgezet onderwijs beschreven hoe het gesprek over en mét...