Draaiboek gedragsverandering / Druk 7

de psychologie van beinvloeding begrijpen en gebruiken

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
20,00
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 19,00 i
+
Bestel
ISBN: 9789047009610
Uitgever: Business Contact
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Sander Hermsen Reint Jan Renes
Druk: 7
Relevante opleidingen: Communicatie Communication and Multimedia Design (CMD)
Pagina's: 160
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2016
Voorgeschreven bij o.a.: Avans Hogeschool Hogeschool Utrecht
NUR: Communicatiekunde algemeen

Er wordt van alles uit de kast gehaald om het gedrag van mensen te veranderen: humor, celebrities, nudging en veel (te veel) informatie. Gedragsverandering is een actueel onderwerp: jongeren moeten minder drinken, autorijders voorzichtiger rijden, medewerkers stressvrijer werken. Bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven worden (reclame)campagnes, acties, (digitale) producten en online toepassingen ontworpen. Met wisselend succes.

Wetenschappers Sander Hermsen en Reint Jan Renes laten in een levendige mix van concrete voorbeelden en de nieuwste inzichten zien hoe gedragsbeïnvloeding echt werkt. Wat maakt wel en wat maakt niet een effectieve campagne, product of dienst?

Hun model, Persuasive by Design, is al in een groot aantal organisaties met succes toegepast.

Dit boek is voor iedereen die wat te winnen heeft bij gezonder, veiliger, duurzamer of efficiënter gedrag.