A study of Syntax

Voorzijde
36,15
Vandaag besteld,
maandag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 34,34 i
+
Bestel
ISBN: 9789492398413
Uitgever: Acco
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Marina Bouckaert-den Draak Lucas Ederveen Lilian van Oostende-Beijnsberger
Druk: 1
Pagina's: 140
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2021
NUR: Taalkunde

A Study of Syntax beschrijft hoe binnen de Engelse taal woorden samen woordgroepen en

zinnen vormen. Het boek bevat gedetailleerde analyses, uitgebreide toelichtingen, voorbeeldzinnen

en praktische oefeningen. Het is dan ook onmisbaar voor studenten Engels die zinsbouw

volledig willen doorgronden.

In plaats van te kiezen voor een benadering waarbij zinnen worden opgebouwd vanuit woordsoorten,

is in A Study of Syntax gekozen voor een opzet waarbij de zin zelf het startpunt is.

Het is dus niet nodig om vanaf het begin al meteen te weten wat bijvoorbeeld een voorzetsel

of een bijwoord is.

Stap voor stap werkt het boek zich vervolgens in analyse naar beneden. Onderweg komen bij

iedere ‘laag’ de verschillende begrippen en technische termen voorbij waarmee studenten dan

ook kunnen oefenen. Dezelfde zinnen komen op verschillende momenten terug om steeds

diepere niveaus van analyse te illustreren.

Marina Bouckaert-den Draak studeerde Engelse Taal en Cultuur aan de Universiteit Utrecht

en werkt sinds 2008 als lerarenopleider bij Fontys Hogescholen. Daar geeft zij onder andere

cursussen taalkunde en vakdidactiek. Zij promoveerde in 2017 aan de University of Roehampton

op onderzoek naar de invloed van het ontwikkelen van eigen lesmateriaal op de professionele

groei van docenten Engels.

Lucas Ederveen studeerde Engelse Taal- en Letterkunde aan de universiteiten van Nijmegen en

Glasgow, en Europese Studies aan de Katholieke Universiteit Leuven. Na vele jaren werkzaam te

zijn geweest in het secundair onderwijs is hij sinds 2009 verbonden aan de lerarenopleiding van

Fontys Hogescholen in Tilburg.

Lilian van Oostende-Beijnsberger studeerde Engelse Taal en Cultuur en Taalwetenschappen

aan de Universiteit Utrecht. Daarna heeft zij verschillende jaren in het secundair onderwijs

gewerkt als docent Engels. Sinds 2011 werkt zij als lerarenopleider bij Fontys Hogescholen.

Daar geeft zij op bachelorniveau onder andere cursussen taalkunde, fonetiek en taalvaardigheid.