Filters

Verschijningsjaar
2022 (8)
2021 (6)
2020 (5)
» Display all options (5)
Verschijningsvorm
Paperback (35)
Uitgever
Boom (9)
Noordhoff (8)
Coutinho (4)
» Display all options (3)

Study books (36)

63,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
including 5% discount 60,33
+
Add to cart

Interviewen in de praktijk / Druk 3

interviewers, geinterviewden en het interview

2013 || Paperback || Dick van der Lugt || Noordhoff || view preview pages || also available as eBook

Interviewen in de praktijk behandelt alle aspecten van een goed interview en de kwaliteiten waarover de interviewer moet beschikken. Interviewen in de praktijk is bestemd voor studenten aan de hbo- en wo- opleidingen voor journalistiek.

24,99
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
including 5% discount 23,74
+
Add to cart

Handboek verhalende journalistiek / Druk 2

2021 || Paperback || Henk Blanken e.a. || Atlas Contact || view preview pages || also available as eBook

Kranten en tijdschriften kunnen zich in het internettijdperk niet meer onderscheiden met nieuws dat kort, snel, mobiel, amusant en ook nog gratis moet zijn, maar wél met eigen verhalen die grondig zijn onderzocht en bovenal meeslepend geschreven.

In het Handboek verhalende journalistiek maken Henk Blanken en Wim de Jong beginnende en gevorderde journalisten vertrouwd met de technieken van de literaire non-fictie. Beide auteurs putten niet alleen uit hun lange ervaring als journalist en doce...

38,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
including 5% discount 36,58
+
Add to cart

De journalist als zzp'er / Druk 1

2015 || Paperback || Yolan Witterholt || Boom

Vaste banen met contracten voor onbepaalde tijd zijn een zeldzaamheid aan het worden, ook in de journalistiek. Maar dat is niet de enige reden waarom steeds meer (bedrijfs)journalisten een eigen onderneming beginnen; de vrijheid van het freelance bestaan trekt ze aan. Voor jezelf beginnen is lang niet eenvoudig, want de concurrentie is moordend. Je moet de zaken dus praktisch aanpakken wil je bedrijf van de grond komen en overeind blijven.

Wil jij ook een journalistieke onderneming beginnen e...

48,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
including 5% discount 46,08
+
Add to cart

Radio- en televisiejournalistiek / Druk 1

2004 || Paperback || Silvia Simons || Boom

Radio- en televisiejournalistiek is het complete studieboek voor de aankomend rtv-journalist. Het boek behandelt naast algemene journalistieke technieken, het maken van onderwerpen en het presenteren voor radio en televisie. Met tientallen praktijkvoorbeelden ligt de nadruk op de uitvoerende kant van het werk.

Alle denkbare aspecten van het vak komen aan bod, van juridische grenzen en journalistieke ethiek, interviewtechnieken en logistieke planningen, tot microfoongebruik, beeldcompositie, mo...

52,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
including 5% discount 50,30
+
Add to cart

Design Thinking / Druk 2

2023 || Paperback || Teun den Dekker || Noordhoff || view preview pages || also available as eBook

- De aanpak Design Thinking vertaald naar een eenvoudig toepasbaar model;

- bevat een uitgebreid deel over tooling en gereedschap;

- duidelijke koppeling tussen de theorie en de designpraktijk.

Hedendaagse organisaties zien zich geconfronteerd met complexe problemen en vraagstukken die niet langer eenduidig en eenvoudig te definiëren zijn. Bij het adequaat inspelen op deze maatschappelijke vraagstukken komt de creatieve oplossingsstrategie die Design Thinking biedt goed van pas. Dit boek ont...

43,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
including 5% discount 41,33
+
Add to cart

Handboek journalistieke ethiek / Druk 1

Morele dilemma’s in het digitale tijdperk

2021 || Paperback || Huub Evers || Boom || view preview pages

Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.

Mag je als journalist ongevraagd beeld- en geluidsopnamen maken? Hoe ver kun je gaan in het publiceren van bewerkte foto’s en filmpjes? Wat betekent de vrijheid van meningsuiting in praktijk voor de vraag wat je wel en niet publiceert? Welke grenzen kent het recht op bronbescherming en wat betekent dat voor jou als journalist? Dit zijn voorbeelden van de journalistiek ethische kwesties die in ‘Inleiding jo...

43,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
including 5% discount 41,33
+
Add to cart

Methoden voor Journalism Studies / Druk 2

2018 || Paperback || Tom van Hout e.a. || Boom || also available as eBook

In Methoden voor journalism studies staan zes onderzoeksmethoden centraal om journalistiek op een wetenschappelijke manier te bestuderen. Met deze beknopte handleiding leer je zelfstandig een eenvoudig onderzoek opzetten, uitvoeren en verantwoorden.

Het boek bestaat uit drie delen: bevragen, observeren en doorlichten. Van elke activiteit behandelt het een kwalitatieve en een kwantitatieve variant. Achtereenvolgens komen aan bod: focusgroepen, surveys, nieuwsetnografie, experimenteel onderzoe...

60,50
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
including 5% discount 57,48
+
Add to cart

Media en publiek / Druk 7

theorieën over media-impact

2014 || Paperback || Connie de Boer e.a. || Boom || view preview pages || also available as eBook

Ondervinden kinderen last van veel televisiekijken? Heeft een mediaboodschap invloed op het gedrag of de meningsvorming van mensen? Waarom en waarvoor gebruiken we de media? Niet alleen sociale wetenschappers, maar ook politici, opvoeders en anderen hebben zich de afgelopen decennia steeds meer beziggehouden met deze vragen.

In Media en publiek worden de belangrijkste theorieën besproken die binnen communicatiewetenschap gangbaar zijn en betrekking hebben op de werking van de media. Veel van...

55,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
including 5% discount 53,15
+
Add to cart

Ondernemerschap in Hoofdlijnen / Druk 5

2022 || Paperback || Peter O. van der Meer || Noordhoff || view preview pages || also available as eBook

Neemt een multidisciplinaire benadering bij het schrijven van een ondernemingsplan;

met ruime aandacht voor actuele thema’s als duurzaamheid en sociaal ondernemerschap;

het ondernemingsplan en moderne business canvassen komen uitgebreid aan bod.

Ondernemerschap in hoofdlijnen benadert het schrijven van een ondernemingsplan vanuit een unieke multidisciplinaire benadering en biedt een overzicht van de (bedrijfs-)economische kennis en vaardigheden die daarvoor nodig zijn. Gedurende het opzette...

23,99
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
including 5% discount 22,79
+
Add to cart

De nieuwe journalist / Druk 1

Van traditioneel naar modern freelancen

2020 || Paperback || Sjoerd Arends e.a. || Amsterdam University Press || view preview pages

Een journalistieke carrière begint meestal niet met een krabbel op een contract maar op een inschrijfformulier van de Kamer van Koophandel. Steeds meer journalisten werken als freelancer. Dat is geen gemakkelijke opgave. Uit onderzoek blijkt dat veertig procent van de Nederlandse freelancejournalisten niet of nauwelijks rondkomt.

De nieuwe journalist laat zien hoe zelfstandigen - op een uitdagende arbeidsmarkt - ruimte maken voor verhalen die zij belangrijk vinden. Sjoerd Arends en Erwin van...