Zoekfilters

Literaire non-fictie algemeen (3)

22,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Iedereen verslaafd?

Een analyse van ons digitale gedrag

2022 || Paperback || Doortje Smithuijsen || Bezige Bij b.v., Uitgeverij De

Een diepgravend en verhelderend boek over

ontwikkelingen waar we middenin zitten.

Met de digitalisering is het aanbod aan verslavingen enorm

toegenomen. Van PlayStation tot appen, van stappenteller tot

Instagram – werkelijk alles wat we online doen lijkt een sterk

aantrekkende werking op ons te hebben. Vrijwel iedereen kijkt

meer naar schermen dan hij of zij zou willen; niemand kan nog

zonder smartphone. Maar maakt dat ons allemaal meteen verslaafd?

Doortje Smithuijsen bezoekt klinieken, sp...

17,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Kapitalisme is seksisme

Een pamflet

2024 || Paperback || Doortje Smithuijsen || Podium || met inkijkexemplaar

Jonge vrouwen bevinden zich in een onmogelijke spagaat. Ze willen carrière maken, maar ook een gezin. Niet onzeker worden door influencers, maar zijn ook bang te laat aan botox te beginnen.

Binnen het kapitalisme wordt de ongelijkheid tussen man en vrouw schaamteloos uitgebuit. Mannen werken standaard buitenshuis, vrouwen worden nog steeds gezien als 'natuurlijke' verzorgers. Ze leven in een wereld die rijker wordt aan wellness, maar steeds armer aan autonomie en onderlinge verbinding.

Doortje...

24,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Gouden bergen

Portret van de digitale generatie

2020 || Paperback || Doortje Smithuijsen || Bezige Bij b.v., Uitgeverij De || met inkijkexemplaar

Een indringende blik in de wereld van influencers.

Een jaar lang volgde journalist Doortje Smithuijsen verschillende influencers in hun dagelijks leven. Ze wilde weten wat er schuilgaat achter de perfecte plaatjes op Instagram. Hoe is het om je leven in dienst te stellen van je online imago? Hoe is het om je gedrag aan te moeten passen aan een algoritme? En waar ze vooral achter wilde komen: waarom willen deze vrouwen zichzelf zo graag online manifesteren? Waar komt die behoefte aan likes en ...