Issuesmanagement / Druk 3 (e-book)

een stappenplan

Voorzijde
32,50
Direct beschikbaar
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789462740723
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: E-book via Bookshelf
Auteur: Ferdinand Helmann Frank Korver
Druk: 3
Pagina's: 94
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2014
NUR: PR & Voorlichting

Organisaties worden regelmatig geconfronteerd met issues die schadelijk kunnen zijn voor bedrijfsvoering en reputatie. Vaak wordt dan pijnlijk duidelijk hoe weinig gevoel organisaties hebben bij wat er speelt in de samenleving. Hoe herken je als organisatie welke discussies relevant zijn en welke kansen of bedreigingen eruit voort komen? Hoe bereid je je voor op turbulentie in de media en de publieke opinie en hoe krijg je meer grip op dat proces?

Het tijdig herkennen en managen van relevante issues is van levensbelang geworden. Issuemanagement, een stappenplan geeft hier praktische handvatten voor. Dit krijgt vorm in een vijf stappenbenadering: issue-identificatie, arena-analyse, strategieontwikkeling, implementatie en evaluatie.

Frank Körver en Ferdinand Helmann hebben vanuit hun adviespraktijk bij respectievelijk GKSV en Porter Novelli veel ervaring met het meer strategisch benaderen van issues en het adviseren daarover van directies en communicatieprofessionals.