HR en social media

Voorzijde
Achterzijde

Niet beschikbaar

ISBN: 9789462152618
Uitgever: Vakmedianet
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Diana Russo Inge Beckers
Druk: 1
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2015
NUR: Personeel en organisatie

DE IMPACT VAN SOCIALE MEDIA OP ORGANISATIES - EN HR IN HET BIJZONDER - IS GROOT. ORGANISATIES WAARBIJ SOCIALE MEDIA EEN GEÏNTEGREERD ONDERDEEL VAN DE WERKZAAMHEDEN ZIJN, MAKEN HET VERSCHIL. ZIJ WETEN ZICH OP DUURZAME WIJZE TE ONDERSCHEIDEN EN ZICH TIJDIG AAN TE PASSEN AAN DE VERANDERENDE OMGEVING. HR & SOCIAL MEDIA IS HET EERSTE BOEK DAT LAAT ZIEN WAT DE ROL VAN HR HIERIN IS EN HOE BELANGRIJK DEZE ROL IS.

Zodra organisaties 'iets' met sociale media gaan doen, krijgen zij te maken met een organisatie- en gedragsverandering en een essentieel andere manier van communiceren, samenwerken en organiseren. Organisaties die sociale media

succesvol inzetten, vertalen de essentie ervan door in de manier waarop zij

werken. HR speelt hierbij een belangrijke rol als gebruiker van sociale media, business partner en change agent.

HR & social media is voor HR-professionals, managers, studenten en andere

geïnteresseerden die zich willen verdiepen in hoe je met sociale media een

organisatie kunt verrijken. Het boek reikt handvatten aan als het gaat om waar te beginnen, hoe te implementeren en welke rol HR kan vervullen. Het uitgangspunt is de waarom-vraag: waarom zet je organisatie social media in?

De vele praktische voorbeelden over nut en toepasbaarheid, adviezen en tips

maken het een onmisbaar naslagwerk en inspiratiebron!