Impactvol ondernemen in de praktijk / Druk 2

Zelf verantwoordelijkheid nemen en samenwerken: zo doe je dat!

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
29,90
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 28,41 i
+
Bestel
ISBN: 9789090350943
Uitgever: Bureau Om
Verschijningsvorm: Hardcover
Auteur: Paul van Ruiten Elise Vonk Hanneke Oude Elberink-Schieving Annick Schmeddes
Druk: 2
Relevante opleidingen: Ondernemerschap & Retail Management
Pagina's: 256
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2021
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool Rotterdam
NUR: Management algemeen

Impactvol ondernemen in de praktijk

Zelf verantwoordelijkheid nemen en samenwerken: zo doe je dat!

Waarom zou je werk moeten maken van impact? Hoe pas je meervoudige waardecreatie toe op jouw rol binnen jouw bedrijf? Hoe doen collega’s van andere disciplines dit? Hoe kun je door een betere samenwerking en afstemming met collega’s zorgen voor meervoudige waardecreatie? Wat levert het nu eigenlijk allemaal op voor jouw bedrijf? Hoe zet je meervoudige waardecreatie in om de toekomst van jouw bedrijf veilig te stellen? In dit boek vind je de antwoorden op deze vragen.

Onze bouwtekening voor meervoudige waardecreatie en positieve impact is het waardecreatiemodel van het IIRC. Van dit model hebben we een praktische vertaling gemaakt, waarmee ondernemers en ondernemende mensen zoals jij direct kunnen starten met het creëren van meer positieve impact. We geven je inzicht in de zes vormen van kapitaal waarmee je als bedrijf impact kunt maken. De voorbeelden en illustraties in dit boek maken het model toepasbaar.

In dit boek delen we praktische handvatten en stappenplannen voor verschillende afdelingen en disciplines binnen een bedrijf: directie en management, Human Resources, Finance & Control, productie, interne communicatie en marketing. Ook delen we verhalen over persoonlijk leiderschap, toekomstgericht ondernemerschap en maatschappelijk commitment.

Na het lezen van dit boek weet je dat sturen op duurzame ontwikkeling en daarmee positieve impact realiseren niet alleen iets is voor grote leiders, duurzame helden of CEO’s. Jij kunt dit ook!