Onderzoeken en veranderen van organisatiecultuur / Druk 2

gebaseerd op het model van de concurrerende waarden

Voorzijde
Inkijkexemplaar
Huidige versie niet beschikbaar:

Onderzoeken en veranderen van organisatiecultuur / Druk 2

ISBN: 9789052618890
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Hardcover
Auteur: R.E. Quinn K.S. Cameron
Druk: 3
Relevante opleidingen: Toegepaste Psychologie
Pagina's: 285
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2011
Voorgeschreven bij o.a.: Saxion
NUR: Management algemeen

We leven in een turbulente tijd, waarin de enige zekerheid lijkt te bestaan uit verandering. In een hoog tempo doen zich nieuwe kansen en bedreigingen voor terwijl veel organisaties worstelen om tot de noodzakelijke verandering te komen. Het lukt ze maar niet die cultuuromslag te bewerkstelligen.

Onderzoeken en veranderen van organisatiecultuur schetst een theoretisch kader van verschillende typen organisatieculturen en gaat uit van Quinns wereldwijd beproefde concurrerende-waardenmodel. Aan de orde komen vragen als: Welke klassieke typen zijn er? Welke cultuur past het best bij welke organisatie? Welke vorm van leiderschap hoort daarbij?

Met dit boek hebt u een compleet instrumentarium in handen voor het onderzoeken van zowel de eigen organisatiecultuur als de bekwaamheid van het management. Business goeroes Robert Quinn en Kim Cameron reiken u een strategisch stappenplan aan waarmee u zelf direct aan de slag kunt. De derde herziene editie van dit standaardwerk is niet alleen aangevuld met nieuwe voorbeelden, maar gaat ook in op de implicaties van nieuwe, nationale profielen.

Kim Cameron

Kim S. Cameron is de Ford Motor Company/Richard E. Cook Professor of Management en Associate Dean aan de Marriott School of Management aan de Brigham Young University. Hij heeft meer dan 70 artikelen en boeken gepubliceerd, inclusief Developing management skills.

Robert E. Quinn

Robert E. Quinn is verbonden aan de Graduate School of Business van de University of Michigan. Hij is met ruim dertig jaar ervaring dé autoriteit op het gebied van positieve organisatieculturen.