Het einde van winkels?

Voorzijde
Achterzijde

Niet beschikbaar

ISBN: 9789052618777
Uitgever: Boom
Auteur: Cor Molenaar
Pagina's: 220

Winkels kennen zware tijden: recessie, lokale wetgeving, parkeerproblemen, internetverkopen

en de sterke macht van leveranciers. Kopen op internet, 24/7, is een volwaardig

alternatief geworden voor de lokale winkel met strikte openingstijden en een beperkt assortiment.

Is er nog wel een toekomst voor winkels? Welke ontwikkelingen volgen elkaar

op en hoe zijn deze te vertalen naar interessante Business Models?

Cor Molenaar analyseert de strijd, de gevaren, maar beschrijft ook de talloze kansen en

mogelijkheden waarmee de retail het tij kan keren. Hij behandelt het nieuwe koopgedrag

van consumenten (het nieuwe winkelen), de evolutie van de retail (hoe het was, hoe het

is en hoe het moet worden) en laat zien hoe de toekomst voor de winkel er daadwerkelijk

uit gaat zien.

Winkels moeten anders worden, opnieuw hun toegevoegde waarde gaan bepalen en op

een andere manier samenwerken met leveranciers en klanten om te overleven. Vaak wordt

een webshop als de oplossing gezien, maar is dat echt zo?

Ook op internet gaat er nog veel veranderen. Veel webwinkels zullen verdwijnen of een

kwijnend bestaan hebben, alleen de grote aanbieders en webwinkels die optimaal gebruik

maken van de kansen van internet zullen overleven.

Prof Dr C.N.A. Molenaar is buitengewoon hoogleraar eMarketing & Distance Selling aan de RSM/ErasmusUniversiteit te Rotterdam, directeur van het strategische adviesbureau

eXQuo Consultancy in Oosterbeek en o.a. voorzitter van de Stichting Certificering Thuiswinkel Waarborg. Hij is strategisch adviseur bij diverse bedrijven, geeft lezingen en

workshops en is auteur van vele boeken waaronder de bestseller Het Nieuwe Winkelen (2009), in Engels vertaald onder de titel Shopping 3.0