Winst door innovatie

hoe ondernemers kansen zien en pakken

Voorzijde
Achterzijde

Niet beschikbaar

ISBN: 9789052615547
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Jacqueline de Jong S. Harkema W. Bodewes
Druk: 1
Pagina's: 250
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2007
NUR: Management algemeen

Wat hebben Richard Branson en Marcel Boekhoorn met elkaar gemeen? Beiden zijn als ondernemer groot geworden door te innoveren, door kansen te zien en te grijpen. Dat is iets wat elke zelfstandige aanspreekt: innovatie biedt kansen voor iedereen, en is niet alleen weggelegd voor grote ondernemingen.Door te innoveren weten ook veel kleine ondernemers hun bedrijf te laten groeien, of scheppen ze gewoon meer plezier in hun werk. En dat kan heel goed zonder 'technologieplatforms' en 'strategische innovatieplanning' waarop grote, internationale bedrijven zich lijken te richten. Maar hoe innoveren ondernemers in kleine bedrijven, en hoe kunnen zij zich beter op innovatie instellen?Winst door innovatie laat zien hoe ondernemers zich kunnen verbeteren, welke rol medewerkers spelen en welke verschillen van belang zijn tussen de diverse sectoren van het bedrijfsleven. Winst door innovatie maakt innovatie tot een hanteerbaar begrip voor iedereen die met kleine bedrijven te maken heeft en daarmee is het boek uniek in het Nederlandse taalgebied.Het boek is geschikt voor ondernemers, adviseurs, studenten in het hoger onderwijs, en iedereen die in de praktijk te maken heeft of kan krijgen met innovatie in kleine bedrijven.Jeroen de Jong is innovatie-expert bij EIM, een onderzoeksbureau dat zich richt op bedrijfsleven en ondernemerschap.Wynand Bodewes is universitair docent aan RSM Erasmus University en lector Innovatief Ondernemerschap aan de Hogeschool Rotterdam.Saskia Harkema is als lector Ondernemen & Innoveren verbonden aan De Haagse Hogeschool en als docent/onderzoeker aan de Universiteit Utrecht.