De online scorecard 3.0

meet en verbeter je online resultaten

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
Huidige versie niet beschikbaar:

De online scorecard 3.0

ISBN: 9789043031738
Uitgever: Pearson Benelux B.V.
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Joost Steins Bisschop Geert-Jan Smits
Druk: 3
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2014
Vervanger van: 9789043017831
NUR: Economie, recht en bedrijfskunde HOGER ONDERWIJS

Ondernemingen die het online domein benaderen zonder een volgbare opzet schieten tekort. De online scorecard is een belangrijk hulpmiddel om de effectiviteit en winstgevendheid van online activiteiten te meten en te verbeteren.

De Online Scorecard 3.0 geeft inzicht in hoe een organisatie een succesvolle strategie in een online omgeving kan realiseren. De auteurs beschrijven de veel gebruikte termen, de indicatoren, modellen en technologieën en brengen ze met elkaar in verband. Daarbij verwijzen zij geregeld naar betrouwbare en volledige bronnen. De theorie wordt nog inzichtelijker door interviews met inspirerende spelers die met de online scorecard hebben gewerkt, zoals Marijn

de Wit (BOL), Martijn van der Zee (KLM) en Geert-Jan Smits (Flinders).

Opdrachten, infographics en een heldere structuur maken dit boek ook geschikt als studieboek. Het is van belang voor e-commerce geïnteresseerden, (e-commerce) managers, studenten en docenten aan HBO en universiteit.

Joost Steins Bisschop is partner bij Jungle Minds, vaste columnist van Het Financieele Dagblad en docent aan Beeckestijn business school en Nijenrode business universiteit. Geert-Jan Smits is managing director bij Flinders en bestuurslid bij Thuiswinkel.org. De eindredactie en educatieve

toepassing is in handen van Marenna van Reijsen. Zij is consultant, lector en docent e-commerce bij Tio University of applied sciences en auteur van het boek Interactieve Marketing.