Fundamenten van marketing

Voorzijde
Achterzijde

Niet beschikbaar

ISBN: 9789039525555
Uitgever: Academic service
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: E. Huizingh
Druk: 1
Pagina's: 362
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2007
NUR: Economie, recht en bedrijfskunde HOGER ONDERWIJS

Dit boek is bestemd voor studenten aan hogescholen en universiteiten die in hun

vooropleiding geen of onvoldoende kennis hebben opgedaan van de beginselen

van marketing. Met name voor niet-economische opleidingen in het HBO omvat

het boek de gehele stof die beheerst moet worden.

Fundamenten van marketing - dat deel uitmaakt van de serie Fundamenten -

bespreekt de basisbeginselen van moderne marketing en staat stil bij recente

ontwikkelingen en hun gevolgen voor marketing. Uitgangspunt is dat studenten

zonder voorkennis vertrouwd raken met het onderwerp.

In dit boek wordt marketing stap voor stap geïntroduceerd. De stof wordt verduidelijkt met veel voorbeelden en afbeeldingen. Na elk theoriehoofdstuk zijn voldoende opgaven opgenomen waarmee studenten de stof kunnen oefenen.

Opgaven Fundamenten van Marketing bevat oefenstof om de student inzicht te

geven in de basisbeginselen van marketing. De cases sluiten aan op de belevingswereld van de student. De student kan aan de slag met gegevens van bestaande bedrijven. Het analytisch en probleemoplossend vermogen van de student wordt volop getoetst. De student wordt daarnaast getraind in het ontwikkelen van zijn commerciële vaardigheden.

Eelko Huizingh was vijf jaar columnist van het Tijdschrift voor Marketing en is

auteur van titels zoals Marketing en Verkoop Informatie Systemen, Inleiding SPSS voor Windows en Wat doe je met Internet? Hij is verbonden aan de vakgroep

Marktkunde en Marktonderzoek aan de Rijksuniversiteit Groningen.