Basisboek Interne communicatie / Druk 8 (e-book)

aanpak en achtergronden

Voorzijde
Inkijkexemplaar
Huidige versie niet beschikbaar:

Basisboek Interne communicatie / Druk 8 (e-book)

Andere versies
ISBN: 9789023254140
Uitgever: Koninklijke Van Gorcum
Verschijningsvorm: E-book via Bookshelf
Auteur: Eric Reijnders Marius Hoogendoorn Arnold Koning Conny de Laat Lysbeth van Silfhout
Druk: 8
Pagina's: 256
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2015
NUR: Communicatiekunde algemeen

In het Basisboek Interne Communicatie maak je kennis met de essentie van interne communicatie. Het is eveneens een praktisch bruikbaar fundament om de communicatie in een organisatie (-onderdeel) te verbeteren. Interne communicatie is voor veel organisaties een aandachtspunt in het beleid. Terecht, want intern je zaakjes op orde hebben is een belangrijke voorwaarde om extern (nog) beter te kunnen presteren.

Deze geheel herziene achtste editie van het Basisboek is opgebouwd uit drie delen.

Deel I beschrijft de context door een kennismaking met organisaties en veranderingen daarbinnen.

Deel II besteedt aandacht aan de communicatie in organisaties en aan twee visies op interne communicatie. Vervolgens komen in deel III vijf aspecten aan de orde:

- Onderzoek naar interne communicatie

- Communicatief veranderen

- Digitale interne communicatie

- Naar een communicatieve organisatie

- De IC-professional in een communicatieve organisatie.

Als een ‘tweede scherm’ hoort bij het boek een uitgebreide website

www.internecommunicatie.vangorcum.nl. Docenten en studenten vinden daar aanvullend materiaal, waarnaar in het boek regelmatig wordt verwezen. Denk aan casuïstiek, verhelderende artikelen,(links naar) filmpjes, checklists en handige modellen, alle gerangschikt per hoofdstuk.

Het Basisboek Interne Communicatie is vooral bestemd voor studenten Communicatie en cursisten van uiteenlopende beroepsopleidingen. Maar het is ook goed bruikbaar voor communicatieprofessionals die willen weten hoe interne communicatie kan bijdragen aan het communicatiebeleid.

Erik Reijnders schreef het boek ditmaal samen met vier co-auteurs, specialisten op deelgebieden van interne communicatie: Marius Hogendoorn, Arnold Koning, Conny de Laat en Lysbeth van Silfhout.