Basisboek digital analytics / Druk 1

Benut de kracht van databedreven marketing

Voorzijde
Inkijkexemplaar
Huidige versie niet beschikbaar:

Basisboek digital analytics / Druk 1

ISBN: 9789001878191
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Danny Oosterveer
Druk: 1
Relevante opleidingen: Ad Ondernemerschap & Retail Management Ondernemerschap & Retail Management
Pagina's: 316
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2018
Voorgeschreven bij o.a.: Saxion Hogeschool Utrecht
Categorie: Marketing Marketing: vaardigheden & toepassingen
NUR: Marketing

- Leert studenten hoe je data effectief en zinvol inzet;

- behandelt alle facetten van analytics;

- aandacht voor online én offline marketing.

Bij alles wat we online doen laten we digitale voetsporen na. Ook wat we in de 'echte' wereld doen wordt steeds vaker digitaal vastgelegd. Dit heeft gezorgd voor een explosieve groei in de hoeveelheid data waarover organisaties beschikken. Deze data zijn enorm waardevol. Maar hoe vertaal je die enorme hoeveelheid data naar bruikbare inzichten? De eerste editie van Basisboek digital analytics reikt studenten en professionals de kennis en vaardigheden aan om data naar zinvolle kennis te vertalen en de marketinginspanningen te verbeteren. De brede oriëntatie maakt dit boek uniek: alle facetten van analytics komen aan bod, van de 'why' van data tot big data en van het opstellen van metrics tot optimalisatie. De focus ligt daarbij op online, maar ook offline komt aan de orde. Het bevat actuele wetenschappelijke inzichten en biedt tegelijkertijd praktische handvatten om te communiceren over en met data.

Basisboek digital analytics is gericht op communicatie- en marketinggerichte opleidingen in het hoger onderwijs. Daarnaast is het zeer waardevol voor professionals die met digital analytics aan de slag gaan.