Merkpositionering

brug tussen marketing en communicatie

Voorzijde
Achterzijde
Inhoudsopgave;
Inkijkexemplaar
57,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 54,63 i
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789001862688
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Karel Jan Alsem Erik Kostelijk
Druk: 1
Relevante opleidingen: Ondernemen Global Marketing en Sales Ad Ondernemen
Pagina's: 256
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2016
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool Rotterdam
Categorie: Communicatie & Talen Marketing Marketingcommunicatie & reclame Strategische communicatie Strategische marketing
NUR: Marketing

Merkpositionering is een duidelijke en praktische handleiding over het positioneren van merken. Toegankelijk geschreven en onmisbaar als je wilt werken in marketing- of communicatie.

Waarom kiezen voor Merkpositionering?

* veel aansprekende en actuele voorbeelden;

* aandacht voor theorie én praktijk;

* handige ondersteunende website met extra studiemateriaal.

Een onderscheidende merkpositie is cruciaal voor ieder bedrijf en iedere organisatie. Die merkpositie vormt namelijk de basis voor alle verder marketingbeslissingen die je neemt. Je zou kunnen zeggen dat merkpositionering de brug is tussen marketing aan de ene kant en communicatie aan de andere kant. Toch wordt er aan dit onderwerp in de meeste marketing- en communicatieboeken maar weinig aandacht besteed. Merkpositionering brengt daar verandering in. Dit boek focust namelijk volledig op dit binnen de marketingstrategie zo belangrijke onderwerp. Het bevat de meest recente theorie over merkpositionering. Zo is er volop aandacht voor het gedachtegoed van Byron Sharp en ook het Value Compass komt uitgebreid aan de orde. Ook leer je welke relaties er zijn tussen merkpositionering en onderwerpen als merknaam, merkarchitectuur, communicatie en personeel. Maar het boek leert je ook stap voor stap hoe je het positioneren van een merk aanpakt. Dit maakt het een onmisbaar handboek als je je met marketingstrategie bezighoudt, of wilt gaan bezighouden. Het boek is ook verkrijgbaar als e-book.

Online ondersteuning

Op de ondersteunende website vind je toetsvragen en weblinks. Hiermee kun je je kennis over merkpositionering toetsen en verder vergoten. Erg handig bij het voorbereiden op je tentamens!