Meten en meetkunde in de bovenbouw

tussendoelen Annex Leerlijnen

Voorzijde
Achterzijde

Niet beschikbaar

ISBN: 9789001851088
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: Paperback
Druk: 1
Pagina's: 200
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2019
Categorie: Lerarenopleiding Rekenen - wiskunde
NUR: Exacte vakken en informatica HOGER ONDERWIJS

Meten en meetkunde voor de bovenbouw

Dit boek beschrijft de leerstofonderdelen meten en meetkunde Voor de bovenbouw van de basisschool.

Aansluiting bij dagelijks leven en vervolgonderwijs

De leerstofkeuzes worden beargumenteerd vanuit de rol die Meet- en meetkundekannis in het dagelijkse leven speelt. Ook wordt rekening gehouden met wat leerlingen in het voortgezet onderwijs aan kennis nodig hebben.

Ontwikkelen van inzicht

De nadruk ligt op het ontwikkelen van inzicht. Bij meten moeten leerlingen in staat zijn om de relaties tussen maten te beredeneren. Dat heft in het onderwijs een belangrijker plek dan het simpelweg oefenen in het omrekenen van maten.

Bij meetkunde staan de constructies van kinderen voorop. Beschreven wordt hoe kinderen in rijke activiteiten de kans krijgen om zelf op onderzoek te gaan.

Doelgroepen

Dit boek biedt leerkrachten in het basisonderwijs, studenten en docenten aan de lerarenopleiding basisonderwijs, onderwijsbegeiders en onderzoekers een houvast bij het reken- en wiskundeonderwijs in de leerstofgebieden meten en meetkunde.

Serie TAL-uitgaven

Andere succesvolle uitgaven van het TAL-team zijn: Jonge kinderen leren meten en meetkunde, Breuken, verhoudingen, procenten, kommagetallen en verhoudingen, kinderen leren rekenen en Jonge kinderen leren rekenen.